سرانجام اتحاد جامعه پزشکی و پرستاری/ تقدیر از پرستار قرآنی کشور و فداکاران مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3684437
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

سرانجام اتحاد جامعه پزشکی و پرستاری/ تقدیر از پرستار قرآنی کشور و فداکاران مناطق زلزله‌زده

گروه سلامت: در همایش روز پرستار، قاری بین‌المللی کشور به عنوان پرستار قرآنی از سوی جامعه پرستاری کشور برگزیده شد و از وی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار سر انجام پس از سال‌ها اختلاف دو نهاد متولی پرستاران یعنی وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری مراسمی مشترک برای این قشر فداکار جامعه پزشکی کشور برگزار کرد.
در ابتدای این مراسم که با تلاوت مسعود سیاح گرجی قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد، مسئولان هر دو نهاد بر یکی بودن جامعه پزشکی و جامعه پرستاری تأکید کردند.
طاهره زاهدصفت، رئیس شورای عالی نظام پرستاری در ابتدای مراسم روز پرستار، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، با بیان اینکه سلامتی اولین و مهم‌ترین اولویت انسان‌هاست اظهار کرد: امروزه پرستاری از اجرای طرح‌هایی که در راستای ارتقای سلامت بوده، سربلند بیرون آمده و توانسته رضایت‌مندی قابل قبولی را کسب کند.
سر انجام اتحاد جامعه پزشکی و پرستاری/ تقدیر از پرستار قرآنی کشور و فداکارن مناطق زلزله‌زده
وی تأکید کرد: کلیدی‌ترین عضو بهداشت و درمان، پرستاری است و این حرفه، تخصصی محسوب می‌شود و همه باید نگاه حرفه‌ای به پرستاری داشته باشیم.
زاهد صفت ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، پرستار درد آشنای جامعه است؛ در همین راستا جامعه باید به اهمیت و دشواری کار پرستار آشنایی پیدا کند. از شاخص‌های پرستار خوب، علاوه بر علم می‌توان به رابطه خوب با بیمار اشاره کرد. نکته دیگر اخلاق حرفه‌ای است که باید به دنبال آن باشیم. مسئولیت پذیری و حفظ کرامت انسان‌ها و رعایت حریم خصوصی بیماران، راز داری و صداقت نیز از ویژگی‌های دیگر پرستاران توانمند است.
رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: سعی کردیم مشکلاتی که از طرف پرستاران به ما منعکس شده به معاونت پرستاری وزارت بهداشت منتقل کنیم. البته از شخصیت‌های سیاسی و صنفی می‌خواهیم که به معوقات یک ساله پرستاران و مشکلات دیگر این قشر توجه بیشتری کنند. همچنین واگذاری صلاحیت حرفه‌ای نیز خواسته دیگری است که قول آن را از وزیر بهداشت گرفتیم.
وی اظهار کرد: نظام پرداخت نیز چالشی‌ترین موضوعی است که همکاران ما با آن مواجه هستند و در این راستا کارگروه‌هایی تشکیل شده است. همکاران ما اصرار دارند که اضافه کار از بحث کارانه جدا شود.
زاهد صفت یادآور شد: تحت پوشش قرار گرفتن تعرفه‌های پرستاری در منزل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته که این موضوع را نیز با وزیر بهداشت مطرح کردیم.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز طی سخنانی اظهار کرد: علامه طباطبایی می‌گوید حاضرم هفتاد سال عبادت را با یک شب پرستاری عوض کنم. این حرف نشان‌گر قدر و منزلت پرستاری است.
وی افزود: در کشور ما پرستاری پا به پای کشور‌های غربی و اروپایی در مرز دانش و علم حرکت می‌کند و ۱۹۴ دانشکده پرستاری و ۱۰ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند. همچنین ۱۹۴۰ عضو هیئت علمی اعم از استاد و دانشیار و مربی و ... نشان‌گر وضعیت علمی مطلوب پرستاری در کشور است.
حضرتی ادامه داد: انتشار ۳۰ مجله علمی پرستاری و ۲۰۵۷ مقاله علمی که در مجلات ISI منتشر شده، نشان از حضور اساتید پرستاری در عرصه‌های علمی دارد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: بهترین رسانه و ابزار تبلیغ، ابتدا اخلاق و بعد علم و مهارت است. این اصل مهم برای همه اعضای گروه پزشکی و پرستاری صادق است.
وی با اشاره به اهمیت عدالت و تاثیر آن در اخلاق، افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر از فرهیختگان در قالب شورای سیاست‌گذاری و ۸ کارگروه تخصصی و ۴ کمیته به ما کمک می‌کنند که در برنامه‌ریزی‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت مشارکت دارند.
حضرتی گفت: تصویب ۴ برنامه کوتاه مدت پرستاری و تشکیل تیم محلی پرستاری بحران نیز از اقدامات دیگری است که در دوره جدید انجام شده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: کمبود شدید نیروی پرستاری، حجم کاری بالا، مطالبات معوقه پرستاری، اضافه کاری‌های اجباری و ... باعث ایجاد مشکلات معیشتی برای پرستاران شده است. امیدواریم منابع پایدار برای سلامت در نظر گرفته شود تا پرستاران بتوانند با آرامش کار خود را انجام بدهند و مجبور به انجام کار‌های دو یا سه شیفته نباشند.
به گزارش ایکنا در ادامه این برنامه که وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، رئیس سازمان نظام پرستاری و رئیس بسیج جامعه پزشکی نیز حضور داشتند از ۳ تن پرستاران مناطق زلزله‌زده غرب کشور که همزمان با وقوع زلزله نوزادان تازه متولده شده را در حین ریزش آوار نجات دادند تقدیر شد.
همچنین در ادامه این برنامه از خانواده‌های شهدای پرستار مدافع حرم و شهدای پرستار حین خدمت یکسال اخیر نیز با اهدای لوح تقدیر شد. ضمن اینکه وزیر بهداشت معاونت پرستاری خود و رئیس سازمان نظام پرستاری را به استیفای حقوق این خانواده‌ها از مراجع قانونی فراخواند.
در این برنامه که مورد استقبال جامعه پرستاری قرار گرفته بود همچنین از تعدادی پرستاران برگزیده نهاد‌های پرستاری و وزارت بهداشت تقدیر شد.
سر انجام اتحاد جامعه پزشکی و پرستاری/ تقدیر از پرستار قرآنی کشور و فداکارن مناطق زلزله‌زده

حامد ولی زاده، قاری بین‌المللی کشور و نفر نخست مسابقات بین‌المللی تهران به عنوان پرستار قرآنی جامعه پرستاری کشور برگزیده و از وزیر بهداشت و مسئولان جامعه پرستاری کشور لوح تقدیر دریافت کرد.
captcha