جوانان تسهیلات دولت در راستای تولیدات روستایی را به کار گیرند
کد خبر: 3687660
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

جوانان تسهیلات دولت در راستای تولیدات روستایی را به کار گیرند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه اهواز گفت: از سوی دولت تسهیلاتی با بهره اندک برای تولید و ایجاد اشتغال روستاییان اختصاص داده شده است که امیدوارم جوانان همت کنند و آن تسهیلات و راهنمایی‌ها را برای اشتغال را به کار بگیرند و به مرحله اجرا درآورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‎الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 13 بهمن ماه، با اشاره به دهه فجر و ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در پرتو مبارزات آن بانوی بزرگ درس‌ها آموختیم و موفق شدیم با زعامت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: عده‌ای به دلیل ضعف نفس و یا منافعشان نگذاشتند تا ولایت به امام علی(ع) برسد و اینگونه در دین انحراف ایجاد کردند و به فرموده پیامبر(ص) فرمودند عمل نکردند. پایه گذار مبارزات حق طلبانه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند و بذر تشیع از آن زمان کاشته شد. نظام ولی فقیه ار بابت رهنمود ائمه معصومین(ع) به وجود آمده. امام زمان(عج) فرمودند در زمان غیبت من به فقیه عادل مجتهد مراجعه کنید. افتخار ما ادامه همان راه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: انقلاب در معرض آسیب‌ها و توطئه‌های بسیاری قرار داشته اما مردم از آن در زمان توطئه‌ها، جنگ تحمیلی، حصر اقتصادی و... محافظت کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: ما باید از گناهان به دور باشیم چراکه گناه برای زندگی ما مثل سم قاتل است؛ فرقی ندارد می‌خواهد گناه از طریق فضای مجازی و یا از طریق فضای حقیقی باشد. هر راهی که منتهی به شیطان شود باعث خسارت دنیا و آخرت است.

وی افزود: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم اما با فضای مجازی که راس آن به دست اسراییل و رژیم صهیونیستی باشد مخالف هستیم و صریحا هم آن را باید بگوییم. اگر طراح و تولیدکننده فضای مجازی ایرانی باشد ما هیچگونه مخالفتی با این فضا نداریم.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: باید بر دین خود محتاط باشیم؛ خواست ما خواست ملت شریف است که بایستی مسائل فرهنگی ما از شیاطین به دور باشد.

وی تصریح کرد: 14 بهمن روز فناوری فضایی است؛ این روز به این دلیل نامگذاری شده که ما موفق به ساخت ماهواره، سکوی ماهواره و سیستم هدایت کننده آن شده و دیگر می‌توانیم از دستاوردهای ماهواره در فضا استفاده علمی کنیم که این موضوع از برکات انقلاب اسلامی و جوانانی با تفکر بسیجی است. در زمینه فناوری فضایی ایران قدرت نهم دنیا است که سیستم ماهواره را به طورکامل به وجود آورده و در اختیار داریم؛ این اختراعات و ابتکارات برای پیروزی و اقتدار ملت ایران اثرگذار است.

آیت‌الله موسوی جزایری بیان کرد: روز 19 بهمن‌ماه سالروز پیوستن ارتش به جریان انقلاب اسلامی است؛ در این روز ارتش با هدایت نیروی هوایی به انقلاب پیوستند و قبل از 22 بهمن شالوده رژیم شاه از هم پاشید. همافران به اقامت امام راحل آمدند، اعلام وفاداری خود را به انقلاب و امام راحل اعلام کرده و دست بیعت دادند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه 15 بهمن‌ماه جلسه‌ای در اهواز در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل خواهد شد، گفت: این جلسه با حضور سران روستاییان از شوراها، کارآفرینان، شیوخ و ... همراه است. از سوی دولت تسهیلاتی با بهره اندک برای تولید و ایجاد اشتغال روستاییان اختصاص داده شده است که این جلسه با عنوان جلسه توجیهی به توضیحاتی درباره همین موضوع می‌پردازد.

وی ادامه داد: در نتیجه این تسهیلات کارهایی در راستای تولید و اشتغال جوانان باید انجام شود و امیدوارم که جوانان همت کنند و آن تسهیلات و راهنمایی‌ها را برای اشتغال را به کار بگیرند و به مرحله اجرا درآورند. این جلسه برای توجیه است و این امکانات در اختیار روستایی‌ها قرار می‌گیرد تا در راستای بالا بردن تولید کشورمان همت کنیم.

captcha