به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآنی(ایکنا) از یزد، اولین نیروگاه خورشیدی در استان یزد با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار یزد و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
این پروژه با ظرفیت تولید 10 مگاوات و با مشارکت سرمایهگذار آلمانی در فضایی به وسعت 20 هکتار در شهرستان اشکذر به بهره برداری رسید.
همچنین برق تولید شده توسط این نیروگاه بر اساس قراردادهای منعقد شده به مدت 20 سال توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی خرید تضمینی می شود.
از ویژگیهای این پروژه میتوان به اجرای آن به صورت پایه استراکچر ثابت اشاره کرد و اینکه عملیات نصب تجهیزات این نیروگاه از ابتدای تیرماه امسال تا پایان آذر انجام شده است.