آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی اوقاف در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3692188
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی اوقاف در سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در بخش‌های قرائت، حفظ و معارف قرآن کریم از امروز در سطح استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در بخش‌های قرائت، حفظ و معارف قرآن کریم از امروز در سطح استان آغاز شد.
وی ادامه داد: این مسابقات ویژه بزرگسالان بین سنین 18 تا 40 سال، اعم از بانو و آقا است و ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی، از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس www.quraniran.ir صورت می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ (شامل حفظ 5 جزء، حفظ 10جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و رشته‌های معارفی (حفظ موضوعی، معارف احادیث، تفسیر قرآن) و رشته آواها و نغمات دینی ( اذان، تواشیح، ابتهال) برگزار می‌شود و هر نفر تنها می‌تواند در یک رشته کتبی و شفاهی بطور همزمان شرکت کند.
وی با اشاره به جزئیات رشته‌های بخش معارف اظهار کرد: در رشته تفسیر، سوره مبارکه حجر بر اساس تفسیر نمونه در مرحله شهرستانی و تفسیر سوره‌‎های حجر و نحل (بر اساس تفسیر نمونه) در مرحله استانی مدّنظر است. همچنین در رشته حفظ موضوعی و معارف نیز کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» مورد آزمون قرار می‌گیرد.
تدینی افزود: آزمون مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی اوقاف در سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام

captcha