شبهه‌افکنان به وقایع تاریخی اشراف ندارند
کد خبر: 3695140
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام عبدالملکی:

شبهه‌افکنان به وقایع تاریخی اشراف ندارند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامیر عبدالملکی با بیان اینکه شبهه یعنی حرف باطلی را شبیه حق مطرح کردن، گفت: کسانی که شبهاتی را مطرح می‌کنند قطعا به اتفاقات تاریخی اشراف ندارند؛ شبهه‌افکنان سعی دارند حق را به‌طور باطل جلوه دهند و ذهن جوانان ما را به یغما ببرند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامیر عبدالملکی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشکده علوم و فنون قرائت قرآن تهران با موضوع بررسی شبهات فاطمیه، گفت: یکی از مشکلات اساسی شیعه و سنی با یکدیگر درباره اضافه‌های ذوقی برخی اشخاص در دین اسلام است که تغییر و حذف جملاتی از اذان و نیز نوع ایستادن در هنگام نماز از جمله همین موارد است؛ عده‌ای از اسرای ایرانی را خدمت خلیفه دوم آوردند و او از نوع ایستادن آنان پرسید و وقتی فهمید نوعی احترام محسوب می‌شود، دستور داد بعد از آن اهل تسنن به این شکل نماز بخوانند. جای تعجب است که گاهی ما انسان‌ها احساس می‌کنیم فهم و درک‌مان از اهل بیت(ع) بیشتر است به همین جهت احترامات بیشتری از سوی خود اضافه می‌کنیم! معصومین(ع) در موارد متعددی به ما دستور داده‌اند که طبق فرمایش آنان رفتار کنیم به گونه‌ای که اگر بر خلاف آن قدم برداریم به مقصودمان نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: درباره شخصیت حضرت زهرا(س) و نحوه شهادت ایشان سخنان بسیاری گفته شده است و در عین حال بسیاری از دشمنان اهل بیت(ع) سعی در انکار وقایع شهادت حضرت را داشته و دارند؛ به همین جهت شبهاتی را که در موارد زیادی ارزشی ندارد، بیان می‌کنند تا بلکه خدشه‌ای به دین اسلام وارد کرده باشند. به‌عنوان مثال گفته‌ می‌شود سه روز بعد از رحلت رسول‌الله(ص) ماجرای احتراق باب به‌وجود آمده و حضرت زهرا(س) 10 روز بعد از وفات جانسوز پیامبر(ص) خطبه فدکیه را در مسجدالنبی قرائت کردند که با این وجود چرا دختر پیامبر(ص) در خطبه‌ای که 23 محور اخلاقی، فرهنگی و... را بیان فرمودند، حرفی از اهانت‌های غاصبان خلافت نزده و به کلی جریان سوزاندن درب خانه وحی را زیر سؤال می‌برند.
عبدالملکی افزود: دیگر اینکه گویند چگونه می‌شود، صدیقه طاهره(س) تا 40 روز بعد از جریان سوزاندن خانه وحی با همسرش، حضرت علی(ع) به درب خانه مهاجر و انصار برود و از آنان طلب استنصار کند! مگر می‌شود بانویی که ضربات متعدد بر وجود نازنینش وارد شده سوار بر چهارپار شده و این کار را انجام دهد، بانویی که کار روز و شبش گریه بود و با گله‌مندی همسایگانش به‌سوی بیت‌الاحزان رفت و دائما برای پدر نازنینش گریه می‌کرد، چگونه می‌شود دست به چنین کار‌هایی بزند؟ و یا اینکه طبق بیان تاریخ‌نویسان شیعه، خلفا خواستار ملاقات با حضرت زهرا(س) شدند و ایشان به جهت شدت جراحت نمی‌توانستند به‌راحتی بنشیند.
این سخنران گفت: در جواب این شبهات باید بگویم اولا شبهه یعنی حرف باطلی را شبیه حق مطرح کردن، لذا کسانی که چنین مطالبی را می‌گویند، قطعا به اتفاقات تاریخی اشراف ندارند و حتی می‌توان گفت، مطالعه‌ای در این باب نداشته‌اند. به جهت اینکه درباره شبهه خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) در مسجد با وجود جراحات در بدن علامه میرحامد حسین هندی در کتاب عبقات‌الانوار که از کتب بسیار ارزشمند شیعه به‌حساب می‌آید، نوشته‌ است که روز شنبه، 28 صفر پیامبر(ص) از دنیا رفتند و روز دوشنبه جریان سقیفه به‌وجود آمد و حضرت زهرا(س) 10 روز بعد از رحلت پدر به ایراد خطبه فدک پرداختند. لذا، طبق اولین قول تاریخی، 45 روز بعد از رحلت نبی خدا به خانه وحی اهانت شد؛ بنابراین همین موضوع نشان می‌دهد که شبهه‌گران سعی دارند حق را به طور باطل جلوه دهند و ذهن جوانان ما را به یغما ببرند.
وی که 30 بهمن به مناسب گرامیداشت ایام فاطمیه در جمع دانشجویان دانشکده علوم و فنون قرائت قرآن تهران سخن می‌گفت، بیان کرد: به‌عنوان نکته پایانی باید عرض کنم بزرگان و علمای دینی ما از جمله آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی زحمات بسیاری برای برپا داشتن دین الهی کشیده‌اند تا جایی که در احوالات آنان نقل شده در خانه یک ناصبی کار می‌کردند تا بلکه از کتاب‌های موجود در آنجا استفاده کنند و به معلومات خود بیفزایند؛ با این وجود من و شمای مسلمان چقدر برای برپا بودن چنین دینی زحمت کشیده‌ایم و یا به چه اندازه برای ظهور حضرت ولی‌ عصر(عج) قدم برداشتیم، آیا فقط ظهور در نیمه شعبان خلاصه می‌شود و یا حضرت به زمینه‌سازی از سوی ما نیازمند است.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام/

captcha