جایزه طلایی، زینت‌بخش مسابقات قرآن سنگال/ دعوت از ایران
کد خبر: 3695167
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
عصمتی به ایکنا خبر داد؛

جایزه طلایی، زینت‌بخش مسابقات قرآن سنگال/ دعوت از ایران

گروه بین‌الملل – مراسم اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن سنگال 12 اسفندماه در سالن تئاتر شهر داکار (پایتخت این کشور) برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن سنگال با جایزه طلایی/ دعوت از ایرانسیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام این خبر گفت: این مراسم شنبه (12 اسفندماه) به همت فدراسیون ملی جوانان آفریقا ـ عربی سنگال در داکار برگزار می‌شود و شخصیت‌های سیاسی و دینی برجسته این کشور از جمله «مکی سال» (Macky Sall) رئیس‌جمهور سنگال در آن حضور می‌یابند.

وی افزود: در همین راستا، اخیرا هیئتی از فدراسیون ملی جوانان آفریقا عربی سنگال در رایزنی فرهنگی حضور یافته و طی دیدار با بنده، دعوتنامه حضور در مراسم را ارائه دادند.

سیدحسن عصمتی تصریح کرد: هیئت سنگالی در این دیدار درباره نحوه برگزاری اختتامیه از بنده مشورت گرفت و من هم نکاتی را که لازم بود، به آنان اعلام کردم.

عصمتی اظهار کرد: در ادامه دیدار پیشنهاد دادیم که نمایشگاه عکس مساجد و طبیعت ایران به همت رایزنی فرهنگی در اختتامیه مسابقات قرآن سنگال دایر شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال در ادامه با اشاره به اهدای جایزه طلایی به برترین‌های این رقابت‌ها گفت: این جایزه «جایزه طلایی کَلیما» نام دارد و این نام احتمالا از واژه «کلام» و «کلام قرآن» گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: در مراسم اختتامیه سخنرانی‌هایی با موضوعات حقوق کودکان در اسلام، مدرن‌کردن دارالقرآن‌های سنگال و نقش انسانی دارالقرآن‌ در جامعه این کشور ارائه خواهد شد و مدیران فدراسیون ملی جوانان آفریقا ـ عربی و مدیران اتحادیه ملی مدارس قرآن سنگال نیز در آن سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha