جامعه برای خدمت‌گزاری به مردم نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد
کد خبر: 3696033
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

جامعه برای خدمت‌گزاری به مردم نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه جامعه برای خدمت‌گزاری به مردم نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد، گفت: موضوع رسیدگی به پابرهنگان باید در ادبیات و رفتار مردم و مسئولان نمایان باشد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 11 اسفندماه، با توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا باید در نیت، انگیزه، اعمال، مسائل فردی و اجتماعی، خانواده و محیط کار رعایت شود و هیچ استثنایی ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات قرآن کریم پیامبر را به تقوای الهی سفارش می‌فرمود، گفت: رسول اکرم(ص) مأمور به رعایت تقوا بود. تقوا واجب عقلی، شرعی و اخلاقی است.

سرمایه و دارایی انسان کمین‌گاه مناسبی برای شیاطین است

حسن‌زاده با اشاره به تقوا در مسائل مالی گفت: سرمایه و دارایی انسان کمین‌گاه مناسبی برای شیاطین است. آنچه که انسان از مالکیت خود برای خدا خارج کند همیشه باقی می‌ماند. البته انصاف احتیاج به صبر دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 13 جمادی الالثانی سالروز وفات فاطمه ام‌البنین و روز تجلیل از مادران و همسران شهدا، گفت: حماسه‌های بسیاری در کربلا در کنار جنایات دشمن رخ داد. حماسه‌ها و زیبایی‌های کربلا بخشی در مکان جنگ و بخشی دیگر در نقاط دیگر رخ داد. از جمله این حماسه‌ها شهادت چهار فرزند حضرت ام‌البنین در کربلا بود.

وی با اشاره به چهارده اسفندماه سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، عنوان کرد: این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) در سال 57 تشکیل شد. آنچه که امام راحل از سال 42 بر آن تأکید داشت، رسیدگی به فقرا و محرومان و پابرهنگان بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیدگی به ضعفا به عنوان یک رسالت برای مردم و مسئولان مشخص شد. البته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در آسیب‌شناسی نظام این نقطه از نقاطی است که متأسفانه در آن ضعف داریم. ما نتوانستیم فاصله طبقاتی را که در شأن نظام اسلامی نیست، از بین ببریم.

توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و ایجاد اشتغال مناسب از سوی کمیته امداد

حسن زاده با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و ایجاد اشتغال مناسب از سوی کمیته امداد برای آنها بسیار مطلوب است، ادامه داد: این را باید با تأسف عرض کنم که کمیته امداد خوزستان از کمیته‌های فعال در کشور است؛ یک استان غنی، ثروتمند و برخوردار از بسیاری از مواهب طبیعی و الهی از فقر رنج می‌برد که در شأن مردم و نظام نیست. باید یک فکر اساسی شود که نظام جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه در کم کردن فاصله طبقاتی چه برنامه‌هایی دارد؟ همچنین در زمان انتخابات مردم باید به برنامه‌ها دقت کنند. به جای اینکه تکیه بر شعار داشته باشیم، تکیه بر اجرای برنامه و قدرت اجرای آن داشته باشیم.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است. در حال حاضر که موضوع ریزگردها بسیار مطرح است، درختکاری برای تثبیت خاک حائز اهمیت است. باید مسئولان تلاش کنند که با حفظ منابع طبیعی مانعی برای توسعه شهرها و روستاها وجود نداشته باشد.

تعطیلی برنج‌کاری بدون جایگزین روش و شغل دیگر پذیرفته نیست

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که در اهواز خوزستان و کل کشور خشکسالی داریم. بنابراین باید در زمینه مصرف آب شرب، غیرشرب و آب کشاورزی برنامه‌ریزی شود. به هیچ وجه منابع آبی ما _ که ان شالله برایمان بگذارند _ برای کشاورزی سنتی کافی نیست. باید روش‌های نوین کشاورزی و صنعتی را داشته باشیم. اعلام شد که خوزستان در سال آینده اجازه برنج کاری ندارد، چند هزار نفر درآمدشان از این راه است؟ جایگزین آن را چه قرار دادیم؟ مسئولی که می‌آید و می‌گوید خوزستان مشکلی در زمینه آب ندارد، آیا اطلاع ندارد که می‌خواهند برنج کاری را در خوزستان ممنوع کنند؟ ما در اکثر شهرها برنج‌کاری داریم، نمی‌شود آن را تعطیل کنیم. تعطیلی برنج‌کاری بدون جایگزین روش و شغل دیگر پذیرفته نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 29 بهمن‌ماه گفت: بنا بر سخنان ایشان باید پیشرفت‌های انقلاب و آسیب‌های آن را گفت. خدمات بسیاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی و پزشکی صورت گرفته است. همچنین براساس فرمایشات ایشان باید عدالت را از خودمان شروع کنیم. زندگی تجملاتی و تشریفاتی را کنار بگذاریم. کسی نمی‌تواند مخالف قانون اساسی به نام انقلابی‌گری باشد. جامعه برای خدمت‌گزاری به مردم نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد. موضوع رسیدگی به پابرهنگان باید در ادبیات و رفتار مردم و مسئولان نمایان باشد. همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر اوقاف سوریه بار دیگر مسئله نابودی اسرائیل را مطرح کردند که انشاءالله محقق خواهد شد.

قاطعیت در عین قانون‌گرایی و انعطاف را از نیروی انتظامی می‌خواهیم

وی به فاجعه تلخ خیابان پاسداران که منجر به شهادت چهار نیروی انتظامی و بسیج شد، گفت: خویشتن‌داری بسیج و نیروی انتظامی قابل تقدیر است. اما آنچه که مردم انتظار دارند، اقتدار است. هیچ کشوری حتی همان‌ها که فریادهای حقوق بشریشان بلند است، ناامنی را تحمل نمی‌کنند. اینکه در پایتخت کشور عده‌ای جرأت کنند و از خویشتن‌داری نیروی انتظامی سوءاستفاده کنند، برای هیچ کس قابل تحمل نیست.  مسئولان باید تجمعات را با رعایت اصول، قانونی کنند و مجوز بدهند. قاطعیت در عین قانون‌گرایی و انعطاف را از نیروی انتظامی می‌خواهیم.

حسن‌زاده گفت: یادواره‌های شهدا در ماه جاری به صورت بسیار در حال برگزاری است که قابل تقدیر است. همچنین ما در آستانه حضور و ورود مهمانان نوروزی در استان هستیم که البته با توجه به تبلیغات و خبرهای منفی از استان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. اما همه مردم و مسئولان باید فضا را مهیا کنند تا مسافران و کاروان‌های راهیان نور سفر خوبی را داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز به مشکلات پیش آمده در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از جمله گروه ملی اشاره کرد و گفت: فساد مالی مشکلاتی را به وجود آورده است. خیلی‌ها تلاش کردند کارخانه به تعطیلی کشیده نشود. مسئولان کارهای خوبی انجام دادند اما برای به روز رساندن کارخانه و تعهد تولید و پرداخت حقوق کارگران موانعی وجود دارد. از فردی که مسئولیت کارخانه گروه ملی را پذیرفته می‌خواهیم اولویت را کارگران قرار دهد و مطالبات به حقی که آنها دارند را برآورده کند و حقوق عقب افتاده کارگران را پرداخت نماید. مسئولان هم از کارگران، تولیدکنندگان و بخش خصوصی حمایت کنند. آنچه که به عنوان مفاسد در بخش دولتی وجود دارد در بخش خصوصی کمتر است. گروه ملی به بخش خصوصی واگذار شد و مسئولان و بانک‌ها باید کارهای حمایتی خود را بیشتر کنند.

وی خطاب به کارگران گروه ملی، گفت: از صبر و حوصله شما تقدیر می‌کنم. از مشکلات شما آگاه هستیم اما همت خود را بر تولید بگذارید. نه تنها گروه ملی بلکه دیگر کارخانجات هم اگر تولید خوبی نداشته باشند مسئولان نمی‌توانند از عهده تعهدات برآیند. ما مسئله را رها نمی‌کنیم. تنها تذکر ما از طریق تریبون نماز جمعه نیست. مصلی ملجأ و پناهگاه شماست. به همه خیرمقدم عرض می‌کنیم اما اجازه سوءاستفاده به بدخواهان را ندهیم. کسانی که دلسوز شما، خانوده‌هایتان و کشور نیستند، فقط به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلودند. البته اگر در مصلی‌ها حضور نیابید کجا مشکلات را مطرح کنید؟ نماز جمعه سیاسی، عبادی و اجتماعی است. این را بگویم که آیت‌الله موسوی جزایری نه تنها از این تریبون بلکه بارها و بارها پشت پرده مسئولان را خواسته، تذکر داده و این موضوعات را پیگیری کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha