حضرت فاطمه(س) اسوه زنان برای رسیدن معنویت و اخلاص است
کد خبر: 3697204
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان:

حضرت فاطمه(س) اسوه زنان برای رسیدن معنویت و اخلاص است

گروه اجتماعی: حسینی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه تمامی زنان جهان برای رسیدن به قله های رفیع معنویت و اخلاص است،تصریح کرد: هویت محکم و استوار زن مسلمان ایرانی منجر به وحشت استکبار جهانی شده است.

سرهنگ سید جعفر حسینی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان لاهیجان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام والای زن، تصریح کرد: نقش زن در جامعه و شخصیت اجتماعی وی به عنوان عنصری موثر و دارای حقوقی برابر با مردان، از ابتدای ظهور دین مبین اسلام در بیش از 1400 سال پیش بنیان نهاده شد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حیاتی دوباره یافت و در جایگاهی متعالی و مقدس تثبیت گشت.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه خاصی به حضور تاثیرگذار زنان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و... دارد، تصریح کرد: حضور با بصیرت، پایدار، خستگی ناپذیر و دلسوزانه زنان ایرانی که همواره دوشادوش مردان و حتی جلوتر از آنها در دوران مبارزات انقلابی، تشکیل نظام و جنگ حرکت می کردند، یکی از عوامل اصلی دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان، با اشاره به اینکه تربیت صحیح شهدا در دامان پاک و مطهر مادران ولایتمدار و انقلابی کشورمان مظهری پرشکوهی از تجلی ایمان و حرکت ایشان در صراط مستقیم الهی است، گفت: مادران شهید بدون هیچگونه ادعا و چشمداشتی فرزندان غیور و جان بر کف خویش را در مسیر دفاع از حکومتی اسلامی و مقدس رهسپار جبهه های حق علیه باطل نمودند تا بیرق سربلند امام حسین(ع) همواره در این کشور به اهتزار درآمده و نور همیشگی حضور ولایت فقیه به ظهور حضرت مهدی(عج) در این سرزمین منجر شود.

حضرت فاطمه(س) اسوه زنان برای رسیدن معنویت و اخلاص است

حسینی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه تمامی زنان جهان برای رسیدن به قله های رفیع معنویت و اخلاص است، تصریح کرد: هویت محکم و استوار زن مسلمان ایرانی و توانایی های فراوان او در مدیریت خانواده و جامعه منجر به وحشت استکبار جهانی و برنامه ریزی آن جهت هدف قرار دادن ارزش های دینی، فرهنگی و اخلاقی زنان کشورمان شده است.

اهمیت تامین کرامت زنان در جامعه از دیدگاه رهبر انقلاب

وی با اشاره به تلاش های دشمنان خارجی و عناصر خودفروخته داخلی در رواج بدحجابی،بی ایمانی و فناوری های مخرب تحکیم بنیان خانواده از جمله دجالواره، عنوان کرد: فضای مجازی بستری مهیا برای فعالیت دشمن در داخل مرزها فراهم ساخته که از این طریق به دنبال پر کردن اوقات فراغت زنان ایرانی با برنامه هایی هدفمند و برنامه ریزی شده در راستای دسیسه های شوم خود هستند لذا نیازمند حضور قدرتمند نیروهای انقلاب و فرهنگ سازی و ترویج فضای مجازی پاک در کشور می باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان، با اشاره به اهمیت تامین کرامت زنان در جامعه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، متذکر شد: معظم له در بیانات ارزشمند خود مکررا به حفظ عفت، عصمت،حجاب و كرامت انسانی زنان تاکید نموده و فرمودند «ما اگر سازندگی را باز هم پیش ببریم، اما در جهت استقرار عدالت و از بین بردن تبعیض و ایجاد برابری حقوق و احیای کرامت زن و مرد مسلمان فعالیتی نکنیم، موفقیتی به دست نیاورده‌ایم».

وی بیان اینکه فلسفه وجودی آزادی مطرح شده در فرهنگ غرب برای زنان از اسارت و گرفتاری در بند نیز دشوارتر و پست تر است، افزود: آزادی نامی دروغین برای رفتار و تمایلات شهوترانان و هوس بازان حاکم بر جهان غرب با زنان جامعه خویش است و به فرمایش رهبر انقلاب، «نگاه غرب به زن، نگاهی است منحط، ناقص، گمراه‌كننده و غلط ولی نگاه اسلام به زن، نگاهی است عزت‌ بخش، كرامت ‌بخش، رشدآفرین، استقلال ‌دهنده‌ به هویت و شخصیت زن».

نقش غیر قابل انکار زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی

حسینی، با اشاره به نقش زنان مبارز فلسطینی در شکوفایی نهضت های آزادی بخش اسلامی و جهاد در مسیر آزادسازی سرزمین های اشغالی از چنگال رژیم منحوس صهیونیستی، یادآور شد: حضور زنان فلسطینی در عرصه های نظامی و فرهنگی این نهضت و نیز تاسیس سازمان های خودگردان از عوامل مهم گسترش، تداوم و پایداری پروژه مقاومت بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه لاهیجان،با تاکید بر نقش غیر قابل انکار زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، تصریح کرد: امروزه زنان در اکثر مشاغل و فعالیت های اقتصادی پیشرفت های قابل توجهی نموده و حتی در برخی عرصه ها گوی سبقت را از مردان ربوده اند. مهیاسازی بستری امن، نظام مند و منطقی و نیز تسهیل فرایندهای مرتبط با اشتغا زایی به ویژه توسعه کسب و کارهای خانگی منجر به نقش آفرینی حداکثری این قشر در تامین اقتصاد خانوار و توسعه کشور خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مطلوب و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار کرد: امنیت، آرامش، آسایش و رفاه جامعه در گرو تشکیل خانواده ای سالم و با ایمان است و در این بین سهم زن به عنوان محور تعاملات عاطفی و مدیریت ارزش ها و حرمت های خانوادگی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد.

captcha