جزئیات هشتمین دوره طرح «اسوه»/ از برپایی محفل قرآنی تا بازدید از مناطق عملیاتی
کد خبر: 3698420
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
میرزاجانی بیان کرد:

جزئیات هشتمین دوره طرح «اسوه»/ از برپایی محفل قرآنی تا بازدید از مناطق عملیاتی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر طرح اسوه ضمن بیان جزئیات هشتمین دوره طرح اسوه که این روزها در تهران در حال اجرا است، گفت: این دوره در دو بخش آموزشی و تربیتی در تهران آغاز شده و در استان خوزستان نیز پایان می‌یابد.

جزئیات هشتمین دوره طرح اسوه / از برپایی محفل قرآنی تا بازدید از مناطق عملیاتی

محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح اسوه در گفت‌وگو با ایکنا در مورد هشتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» که از روز 17 اسفندماه آغاز شده است، گفت: این دوره به دو بخش از حیث مکانی تقسیم شده است. از روز پنج‌شنبه، 17 اسفندماه بخش اول در تهران و در مجتمع امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده است.
وی افزود: بعد از پذیرش شرکت‌کنندگان در بعدازظهر روز، 17 اسفندماه مراسم افتتاحیه برگزار شد و پس از آن نیز مراسم مجمع مشورتی والدین با قاریان طرح اسوه را برگزار کردیم و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز جشن ولادت حضرت زهرا(س) که یکی از برنامه‌های جذاب این جشن بود، برگزار شد که همزمان همه حاضران در طرح در یک ساعت و زمان مشخصی با مادران خود تماس گرفتند و روز مادر را تبریک گفتند.
میرزاجانی تصریح کرد: در روز جمعه، 18 اسفندماه نیز کلاس‌های درس برگزار شد. در این دوره و در تهران بحث آموزشی طرح را پررنگ‌تر دیده‌ایم لذا قالب آموزشی که قاریان طرح اسوه در این دوره باید بگذرانند در تهران خواهد بود. در این دوره درس‌هایی همچون آموزش زبان عربی، تجوید و فصاحت، صوت و لحن، درک معنای آیات، حفظ قرآن کریم، اندیشه اسلامی، احکام دین از جمله دروسی است که تا قبل از ظهر روز دوشنبه فراخواهند گرفت.
وی بیان کرد: روز دوشنبه بعدازظهر نیز به استان خوزستان عزمیت خواهیم داشت تا بخش دوم کار آغاز شود. استقرار حاضران در این طرح در مجموعه فرهنگی «میثاق با شهدا» که بین آبادان و خرمشهر است، خواهد بود.
مدیر طرح اسوه با تأکید بر اینکه در بخش دوم این دوره برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است، گفت: زیارت و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس و مناطقی همچون «طلائیه»، «شلمچه»، «پادگان شهید محمودوند»، «باغ موزه دفاع مقدس»، «مسجد جامع خرمشهر» و اماکن نورانی و معنوی حوزه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته در بخش دوم هشتمین دوره طرح اسوه در استان خوزستان است.
معاون اجرایی شورای عالی قرآن با تأکید بر اینکه قطعاً اعتقاد داریم که این بازدیدها می‌تواند بر روحیه شرکت‌کنندگان در طرح اسوه مؤثر باشد، اظهار کرد: نیت اولیه ما بعد از پایان دوره هفتم این بود که برنامه‌ریزی شود تا دوره هشتم در عتبات عالیات برگزار شود که بنا به دلایلی میسر نشد و قسمت شد تا در کربلای ایران این دوره برگزار شود و فضای معنوی عتبات را برای حاضران در طرح یادآوری کند.
وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی که در آبادان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، محفل انس با قرآن خواهد بود که بسیار باشکوه در مصلای آبادان در روز سه‌شنبه، 22 اسفندماه و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. در این محفل علاوه بر قاریان طرح اسوه جامعه قرآنی شهر آبادان نیز حضور خواهند داشت.
میرزاجانی با اشاره به اینکه روز 25 اسفندماه روز پایانی دوره هشتم خواهد بود، گفت: اختتامیه این دوره نیز روز پنج‌شنبه، 24 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل استقرار قاریان حاضر در طرح برگزار خواهد شد.
وی در پایان بیان کرد: این طرح توسط کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم‌الاوصیا(ع) و با همکاری شورای عالی قرآن اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha