نمایش «حیدر»؛ روایتی از زندگی اولین شهید مدافع حرم ملایر
کد خبر: 3699550
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

نمایش «حیدر»؛ روایتی از زندگی اولین شهید مدافع حرم ملایر

کانون خبرنگاران نبأ ــ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به‌‌مناسبت هفته بزرگداشت شهدا، نمایش «حیدر» مستندی از زندگی اولین شهید مدافع حرم ملایر کاری از گروه تئاتر «یاس کبود» را برگزار می‌کند.

نمایش «حیدر»؛ روایتی از زندگی اولین شهید مدافع حرم ملایر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به‌ مناسبت هفته بزرگداشت شهدا، نمایش «حیدر» کاری از گروه تئاتر «یاس کبود» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی مهدی روزبهانی روزهای 23 و 24 اسفندماه در سالن مرکز آموزش هنر ملایر اجرا می‌شود.
غلامرضا جمالی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اعلام این خبر گفت: این نمایش که اردیبهشت امسال نیز به اجرای عمومی رفته، مروری بر بخشی از زندگی شهید حاج حیدر ابراهیم‌خانی، اولین شهید مدافع حرم ملایر است و هدف از اجرای آن در این ایام، حفظ یاد و خاطره شهدا به ویژه پاسداشت و تکریم شهدای والامقام مدافع حرم است.
وی افزود: در نمایش «حیدر» بازیگرانی شامل فروزان حسینی، زهیر کزازی، حامد آقانوری، مهدی روزبهانی، محسن حیدری و محدثه یاری به ایفای نقش می‌پردازند و راضیه روزبهانی نورپردازی و موسیقی آن را نیز مرتضی پناهی بر عهده دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: از مسئولین و کارکنان ادارات به‌طور رسمی برای دیدن این نمایش ارزشی دعوت به عمل آمده و از آنجا که اجرای این نمایش به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است؛ انتظار می‌رود همه همشهریان و خصوصاً بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا از اجراهای آن که سه‌شنبه، 23 اسفند با دو سانس در ساعات 16 و 17:30 و چهارشنبه، 24 اسفند‌ماه نیز با یک سانس از ساعت 16 در مرکز آموزش هنر واقع در بلوار 15 خرداد برگزار می‌شود، استقبال و آن را تماشا کنند.
یادآوری می‌شود، پاسدار شهید حیدر ابراهیم‌خانی از گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر از مدافعان حرم آل‌الله روز شنبه، 14 فروردین ماه 1395 در جریان عملیات مستشاری در سوریه به دست تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهر این شهید چهارشنبه، 18 فروردین 95 بر روی دستان مردم شهید پرور ملایر تشییع و در قطعه شهدای گلزار بهشت هاجر ملایر آرام گرفت.
امیر فرمائی
انتهای پیام

captcha