بهره‌مندی 915 هزار شهروند از برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز
کد خبر: 3699681
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

بهره‌مندی 915 هزار شهروند از برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در سال‌جاری2756 برنامه فرهنگی،هنری، گردشگری و آموزشی برای 915 هزار شهروند تبریزی اجرا شده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: در سال‌جاری2756 برنامه فرهنگی،هنری، گردشگری و آموزشی برای 915 هزار شهروند تبریزی اجرا شده است.

بهره‌مندی 915 هزار شهروند تبریزی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز

وی، افزود: بازی‌های بومی محلی، اتوبوس‌های شادی و جشن لبخند، همایش‌ها، برنامه های مذهبي، جشن‌های شهروندی، برگزاري مسابقات، برپايي نمايشگاه هاي مختلف، برگزاري اردوهاي تفريحي وگردشگري و ويزه برنامه‌هاي تفريحي وسرگرمي و آموزشي از جمله برنامه‌هایی است كه با هدف گذاری مشخص ویژه خانواده ها وگروه های سنی مختلف در مراکز فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اجرا می شود.

حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان اینکه شهرداری در غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان تبریز برنامه‌های زیادی دارد اظهارکرد: غنی‌سازی اوقات فراغت در شهرداری اختصاص به تابستان ندارد و در طول سال این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با بیان این که رویکرد این معاونت تقویت فرهنگ عمومی، ایجاد نشاط اجتماعی، الگوی تفریح سالم و آموزش فراگیر شهروندان درحوزه شهروندی و شهرنشینی است، تاکید کرد: شهرداری تبریز با ارائه و اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال برای همه سنین و ذائقه ها طی چهار سال متمادی توانسته است عنوان نهاد پرمخاطب و فعال در زمینه غنی سازی اوقات فراغت را در سطح استان کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی بیش از 150 عنوان برنامه اجرا شده است ابرازکرد: 45عنوان نمایشگاه فرهنگی، سبک زندگی، عفاف و حجاب، آشپزی و غیره با بازدید 48هزار نفر از دیگر برنامه‌های شهرداری در طول ایام سال برای اوقات فراغت مردم و به ویژه جوانان و بانوان است.

حجت‌الاسلام حمیدی، به برگزاری دوره‌های آموزش شهروندان اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از 1200 دوره آموزشی با 98 سرفصل در طول امسال برگزار شده است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در ادامه افزود: کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در مباحث گوناگون علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی، روانشناسی و مشاوره، آموزش شهروندي ، حقوق شهروندی ، بهداشت وسلامت، كارآفريني،علمي ، مهارتهاي زندگي و پيشگيري از اعتياد در فرهنگسراها، ،پارکهای بانوان و خانه های سلامت ، نمازخانه ها و سایر مرکز فرهنگی شهرداری در جریان هستند كه در سال جاری بیش از 100 هزار نفر از شهروندان در رده های سنی مختلف در برنامه های آموزشی شهرداری شرکت کرده اند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه شهرداری در حوزه گردشگری و اوقات فراغت تصریح کرد: 740 تور تبریزگردی در تابستان امسال برگزار شد که رقم قابل توجهی گردشگر در این سه ماهه از اتوبوس‌های گردشگری بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام حمیدی، ادامه داد: ارائه خدمات 31 کتابخانه و قرائتخانه شهرداری در سالجاری از دیگرفعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان است که با برگزاری آن حدود 150 هزار تن از شهروندان، از این خدمات برخوردار شده اند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، با تاکید به اینکه طرح اوقات فراغت شهرداری محدود به تابستان نیست و در همه فصول سال برای مخاطبان برنامه وجود دارد افزود:نگرش شهرداری به موضوع اوقات فراغت، متفاوت از سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. این رویکرد، بدون این که محدود به جوانان و نوجوانان باشد؛ آحاد شهروندان را در بر می گیرد.

انتهای پیام/

captcha