حضور قاریان نوجوان در عتبه مقدسه؛ ایجاد انگیزه بیشتر برای حضوری تخصصی
کد خبر: 3700452
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
علیزاده تصریح کرد:

حضور قاریان نوجوان در عتبه مقدسه؛ ایجاد انگیزه بیشتر برای حضوری تخصصی

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: در مسابقات شوق تلاوت نوعی استعدادیابی در زمینه نوجوانان در عرصه قرائت قرآن انجام می‌شود و حضور در عتبه مقدسه ایجاد انگیزه خواهد کرد.

حضور قاریان نوجوان در عتبه مقدسه؛ ایجاد انگیزه بیشتر برای حضوری تخصصی

حامد علیزاده، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا، در خصوص برپایی کارگاه‌های آموزشی چهره به چهره اساتید با متسابقین در مسابقات شوق تلاوت، اظهار کرد: در مسابقات شوق تلاوت نوعی استعدادیابی در زمینه نوجوانان در عرصه قرائت قرآن انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح از جمله طرح‌های موفق است، عنوان کرد: اما متأسفانه حمایت‌های لازم از این طرح از سوی مسئولان انجام نمی‌شود.
علیزاده اظهار کرد: از محسنات طرح شوق تلاوت این است که برای استمرار نوجوانان و جوانان در مسیر قرآن و به ویژه قرائت کلام الله مجید و به منظور تشویق و ترغیب آنها این سفر معنوی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است. چیزی که شاید خیلی از نوجوانان و جوانان آرزوی آن را دارند که با هم سن و سالانشان به این سفر بیایند و بعضا نیز میهمان عتبه باشند و بخواهند در آستان‌های مقدس به اجرای برنامه و تلاوت قرآن بپردازند.
رتبه نخست مسابقات قرآن مالزی در خصوص مزایای آموزش چهره به چهره، تصریح کرد: هنگامی که استادی چون غلامرضا شاه‌میوه، مدرس این دوره‌ها هستند و شاید خیلی از قرآن‌آموزان نوجوان و جوان آرزوی‌شان بهره‌مندی از تجربیات این استاد و همچنین دریافت پاسخ سؤالاتشان در زمینه فن هنر تلاوت قرآن است، این از مزایای آموزش چهره به چهره است.
وی ادامه داد: حضور قاریان بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی در مسابقات برای انتقال تجربیات به متسابقین بهترین آورده این مسابقات است.
علیزاده تصریح کرد: اگر ستاد رقابت‌های شوق تلاوت برای اجرای این طرح از حمایت مالی برخوردار باشند، بیشتر می‌توانند افراد را جذب کنند.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری طی دیداری که با ایشان داشته است، مبنی بر توصیه ایشان به حفظ قرآن، اظهار کرد: تاکنون توانستم سه جزء از آیات نورانی را حفظ کنم و فعلا حفظم متوقف شده است و در نظر دارم که جلسه آموزش قرآن به صورت هفتگی داشته باشم، اما به صورتی متفاوت، به گونه‌ای که پس از تلاوت قاری، لوح فشرده تلاوت قرآن‌آموز، بلافاصله تحویل داده شود و هر هفته از حضور یکی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی سراسر کشور بهره‌مند شویم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha