اجرای طرح آرامش بهاری در کردستان
کد خبر: 3701433
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

اجرای طرح آرامش بهاری در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه 3 هزار بقعه متبرکه در کشور محل اجرای طرح آرامش بهاری است، گفت: در استان کردستان نیز 15 بقاع متبرکه در شهرستان های استان این طرح اجرا می شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: این طرح برای هشتمین سال پیاپی این طرح در سطح بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته در سطح کشور 40 میلیون نفر بار بازدید از بقاع متبرکه استان صورت گرفته است که این امر نشان از اثرگذاری اقدامات اوقاف در تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از زوار 85 درصد از مردم از خدمات ارائه شده در این ایام اعلام رضایتمندی کرده‌اند.
وی بیان کرد: برپایی خیمه های معرفت، قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی، پاسخگویی به شبهات، پرسش و پاسخ، برپایی سخنرانی مبلغان بومی و غیر بومی، از جمله برنامه‌های اجرای در طرح آرامش بهاری است.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اجرای این طرح در دو مرحله عنوان کرد: مرحله اول طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا پنجم فروردین ماه اجرا می شود و مرحله دوم آن نیز از ششم تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه 3 هزار بقعه متبرکه در کشور محل اجرای طرح آرامش بهاری است، گفت: در استان کردستان نیز 15 بقاع متبرکه در شهرستان های استان این طرح اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: سال گذشته بیشترین آمار حضور زوار در استان کردستان مربوط به قرآن تاریخی نگل، امازاده جمال الدین معروف به باباگرگر و هاجره خاتون بوده است. 
انتهای پیام

captcha