صیانت از جنگل‌ها؛ وظیفه‌ای شرعی
کد خبر: 3702363
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

صیانت از جنگل‌ها؛ وظیفه‌ای شرعی

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که حیات انسان‌ها به منابع طبیعی وابسته است، اظهارکرد: حفاظت و صیانت از جنگل‌ها وظیفه شرعی است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، پنج‌شنبه، نهم فروردین در دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از منابع طبیعی به ویژه در فصل بهار، اظهار کرد: حفاظت از جنگل‌ها وظیفه شرعی است چراکه حیات انسان‌ها به منابع طبیعی وابسته است.
وی با تقدیر از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با متخلفین عرصه‌های ملی، گفت: جریمه‌های سنگین و مجازات شدید برای تخریب‌گران این منابع ارزشمند، می‌تواند یک رویکرد خوب و مثمرثمر برای صیانت و حفاظت از منابع طبیعی باشد.
آیت‌الله میرعمادی در خصوص جایگاه حفاطت از منابع طبیعی به روایت معروف، قطع شاخه درختان به منزله شکستن بال فرشتگان است اشاره کرد و افزود: با توجه به این روایت می‌توان به اهمیت درختان و جنگل‌ها پی برد.

قطع درختان؛ قطع عمر انسان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که قطع درختان مساوی با قطع عمر انسان است، خاطرنشان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی با وجود جنگل، مراتع و درختان غنی می‌شود پس منابع طبیعی باید حفظ شود چراکه کمبود آب، زندگی را به مخاطره می‌اندازد.
در ادامه این دیدار، شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در پارک‌های جنگلی و نقاط بحرانی کشیک‌های شبانه‌روزی مستقر هستند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.
وی اظهارکرد: نیروهای این اداره‌کل به‌صورت شبانه‌روزی به‌ویژه در عید نوروز هم از وظیفه خود که صیانت از این منابع ارزشمند است، کوتاهی نکرده و نخواهند کرد.

انتهای پیام

captcha