تدوین تفسیر قرآن با مشارکت متخصصان در ترکیه
کد خبر: 3702701
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

تدوین تفسیر قرآن با مشارکت متخصصان در ترکیه

گروه بین‌الملل ـ سازمان امور دینی ترکیه در نظر دارد، تفسیری کامل از قرآن کریم را با مشارکت ستاره‌شناسان و متخصصان علوم نجوم، مهندسان، پزشکان و دانشمندان متخصص در حوزه‌های مختلف تدوین کند.

تفسیر قرآن با مشارکت دانشمندان علم نجوم و هندسه در ترکیه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه دیروز (13 فروردین‌ماه) طی سخنانی در دانشکده الهیات دانشگاه «مرمرة» استانبول، در این باره تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد، تفسیر کاملی از قرآن کریم را با مشارکت کارشناسان و دانشمندان حوزه‌ها و رشته‌های مختلف علمی تهیه و تدوین کند.

وی توضیح داد: در این طرح، آیات مربوط به علم نجوم توسط منجمان و آیات مربوط به مراحل رشد جنین داخل رحم مادر که در سوره «مؤمنون» به آن اشاره شده، توسط متخصصان علم پزشکی تفسیر می‌شود.

ارباش با بیان این که دین اسلام برای از بین بردن جهل و نادانی در سراسر جهان نازل شده، گفت: فهم برخی آیات نیازمند آشنایی با علم نجوم و ستاره‌شناسی است و فردی که مقالات وکتاب‌های مرتبط با علم نجوم را می‌خواند، می‎تواند معانی این آیات را بهتر بفهمد.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه با اشاره به این که تکیه‌گاه تمدن، علم و دانش است، تصریح کرد: پایه‌های علم و دانش مبتنی بر خواندن و نوشتن است.

انتهای پیام

captcha