اجرای طرح بشارت در 300 نقطه تهران/ فعالیتی خودجوش و بدون وابستگی دولتی
کد خبر: 3702876
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

اجرای طرح بشارت در 300 نقطه تهران/ فعالیتی خودجوش و بدون وابستگی دولتی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح زبان‌آموزی قرآن «بشارت» تاکنون در بیش از 300 نقطه تهران در حال برپایی است.

محمدحسن رزاق، مدیر مؤسسه قرآنی زبان آموزی قرآن بشارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در بیش از 300 نقطه تهران توانستیم تا پایان سال 96 کلاس برگزار کنیم و این شعب‌ به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و اینها باتربیت نیروی انسانی و پرورش مربیان خوبی بوده است وامید است بتوانیم در راستای آموزش قرآن گام‌های مؤثری برداریم.
وی با اشاره به اجرای طرح بشارت به عنوان شیوه‌ای کارآمد در عرصه آموزش قرآن، اظهار کرد: طی این طریق، علاقه‌مندان قرآن را همانند زبان مادری می‌آموزند در عین اینکه مهارت‌هایی چون شنیداری همراه با درک معانی، سخنرانی و گفتن در راستای مکالمه قرآنی و خواندن واژه به واژه قرآن و نوشتن معانی بر اساس واژه‌ها تقویت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه در گذشته آموزش قرآن نداشته‌ایم، بلکه آنچه که بوده است آموزش فنون قرآن بوده است، عنوان کرد: این مطلب در جای خود مهم است اما مسئله مهم‌تر در زمینه آموزش قرآن این است که انسان به درک معانی آن برسد و به واسطه آن درکی که پیدا می‌کند به وارستگی برسد که از طریق آن الگویی باشد نه تنها برای جامعه بلکه برای تمام جهانیان.
رزاق اضافه کرد: این طرح بشارت در قالب مجموعه کتاب‌های آموزشی «واژه‌نامه قرآنی باق» ارائه می‌شود. این کتاب تاکنون پنج نوبت تجدید چاپ شده است.
وی با اشاره به اینکه 30 جزء قرآن مجموعه واژه‌نامه قرآنی آمده چاپ است، عنوان کرد: اما به دنبال شرایط و امکاناتی هستیم که بتوانیم این مجموعه را از قالب جزوه خارج کنیم و به صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم و امیدواریم با حمایت بتوانیم این سی جزء قرآن را در قالب کتاب چاپ کنیم و از جزوه خارج کنیم.
رزاق اضافه کرد: باید با نگرش جدید به آموزش قرآن نگاه کنیم. اینکه بخواهیم تنها به آموزش فنون و فراگیری نکات تجویدی قرآن تأکید کنیم و به دنبال آموزش این موارد باشیم به نتیجه نمی‌رسیم. نتیجه کلی این است که باید تربیت مردم را قرآنی کنیم.
وی با اشاره به متقاضیان اجرای این طرح در شهرهای دیگر چون تبریز، اراک و ... اظهار کرد: این می‌طلبد که ارگانی چون ارشاد و ... از این طرح حمایت کنند و نه حمایت لفظی بلکه به صورت درست از این کار حمایت کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی زبان آموزی قرآن بشارت از مسئولان گلایه کرد: چرا با وجود اجرای چنین طرح‌های موفقی در سطح کشور نباید ریالی از سوی ارگان‌ها حمایت‌های مالی شود به گونه‌ای که ما حتی قادر نیستیم مجموعه باق را چاپ کنیم.
وی بیان کرد: حدود 17 سال از آموزش این طرح می‌گذرد به گونه‌ای که اجرای طرح به صورت کلاس‌های حضوری و غیرحضوری است. همچنین در کنار آمورش‌ها از کتاب واژه‌نامه قرآنی باق از لوح فشرده نیز استفاده می‌شود.
رزاق اظهار کرد: از جمله مراکزی که این طرح در آنها اجرا شد می‌توان به وزارت امور خارجه، وزارت نيرو، ستاد عقيدتي سياسي ارتش، دانشگاه امام علي(ع)، دانشگاه پيام نور، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه امام حسين(ع)، دانشگاه دخترانه فنی شریعتی، نيروي دريايي ارتش، حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، حوزه های علمیه برادران استان تهران، كانون‌هاي مساجد استان تهران، سازمان اوقاف وامور خيريه، بانك‌ها (مسکن، مرکزی ، رفاه، توسعه و تعاون، سپه، ملت)، شرکت انتقال گاز ایران، سازمان اسناد پزشکی، شرکت نفت فلات قاره، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت عمران پردیس، مرکز آمار ایران و هم اکنون آموزش ضمن خدمت معلمان شهر تهران در مراکز تربیت نیروی انسانی شهر تهران اشاره کرد.
وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند با شماره‌های 77571012 و 77582027 تماس بگیرند.

captcha