راهپیمایی مردم فلسطین «انتفاضه‌ جدید» است
کد خبر: 3703637
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کنعانی‌مقدم:

راهپیمایی مردم فلسطین «انتفاضه‌ جدید» است

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حرکت جدید فلسطینی‌ها پاسخ به کسانی است که دنبال به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند، گفت: این موج مردمی فلسطینی‌ها پاسخی قاطع به سیاست صهیونیستی آل سعود است.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به قتل عام فلسطینی‌ها در راهپیمایی بازگشت توسط رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: با استراتژی جدیدی که گروه‌های فلسطینی با یکدیگر به صورت متحد اعلام کرده و انجام می‌دهند، هر جمعه را روز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و عملا یک «روز قدس» برپا می‌کنند که شاهد سرکوب آنها توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

کنعانی‌مقدم در تشریح ماهیت راهپیمای بازگشت فلسطینی‌ها، خاطرنشان کرد: در این حرکت جدید کسانی که دنبال بازگشت به منزل خود یعنی سرزمین‌های اشغالی هستند، دست به راهپیمایی در کنار مرزهای ساختگی رژیم صهیونیستی می‌زنند و در آنجا اعتراضات خود را اعلام می‌کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد:‌در هفته گذشته شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین بودیم و تصور رژیم صهیونیستی این بود که با این اقدام و سرکوب، کار تمام می‌شود اما در این هفته شاهد بودیم که این تظاهرات از گستردگی بیشتری برخوردار شد و مناطق بیشتری را در برگرفت.

وی با اشاره به گستردگی جنایت رژیم صهیونیستی در جمعه گذشته گفت: این امر نشان دهنده این است که رژیم اشغالگر تابع هیچ کدام از قوانین بین‌المللی نیست چون با توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل، سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خودشان که مورد تصویب سازمان ملل نیز هست، از مردم سلب شده است.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه این موج مردمی یک انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود، گفت: این حرکت به این نتیجه خواهد رسید که سازمان‌های بین‌المللی چاره‌ای جز تمکین به خواسته مردم نداشته باشند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن تاکید بر اینکه حرکت جدید فلسطینی‌ها پاسخ به کسانی است که در جهان عرب به دنبال عادی‌سازی و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند تصریح کرد: مردم فلسطین خط خود را از آنان جدا کرده و اعلام می‌کنند که هیچ سازشی را نخواهیم پذیرفت.

وی بر همین اساس تأکید کرد:‌ مردم فلسطین با این راهپیمایی دست رد به سینه کسانی می‌زنند که دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند و پاسخی قاطع به سیاست صهیونیستی آل سعود می‌دهند.

captcha