تشکیل نخستین جلسه شورای دفتر تعزیه حوزه هنری/ نمایشگاه قرآن در اولویت
کد خبر: 3704534
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

تشکیل نخستین جلسه شورای دفتر تعزیه حوزه هنری/ نمایشگاه قرآن در اولویت

گروه هنر ــ نخستین جلسه شورای دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای مجالس تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی به ویژه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و ایام ماه مبارک رمضان، یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

تشکیل نخستین جلسه شورای دفتر تعزیه حوزه هنری/نمایشگاه قرآن در اولویت

محسن میرزاعلی، مدیر دفتر تعزیه تعزیه و آئین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: یکشنبه هفته آینده نخستین جلسه شورای دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با حضور اعضا به منظور برنامه‌ریزی کارهای اجرایی سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای این شورا با حکم کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منصوب شده‌اند که عبارتند از داوود فتحعلی‌بیگی، محمدحسین ناصربخت، اردشیر صالح‌پور، محسن هاشمی و سیدعظیم موسوی و شورا با حضور این افراد برگزار خواهد شد.

میرزاعلی تصریح کرد: روز گذشته نیز جلسه‌ای در دفتر تعزیه برگزار و مقرر شد طوماری نقالی به منظور تولید اثر برای جشنواره نقالان و پرده‌خوانان علوی به رشته تحریر درآید که استاد داوود فتحعلی‌بیگی مشغول کار بر روی این طومار نقالی است.

مدیر دفتر تعزیه و آئین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در مورد دستور جلسه هفته آینده شورای این دفتر به ایکنا گفت: مباحثی پیرامون حضور پرشور نقالان و پرده‌خوانان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به منظور اجرای برنامه، سلسله‌برنامه‌هایی که باید برای مناسبت‌های ماه مبارک رمضان تولید و اجرا شود و همچنین برنامه‌ریزی اولیه برای اجرای مجموعه برنامه‌های مناسبتی اعیاد قربان و غدیرخم از جمله موضوعاتی است که در این جلسه به آنها خواهیم پرداخت.

وی در پایان و در مورد عید مبعث رسول اکرم(ص) و اینکه آیا این دفتر برنامه‌ای ویژه این مناسبت تدارک دیده شده است یا خیر گفت: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و اینکه دوستان کارشناس و مسئول در دسترس نبودند لذا زمان برنامه‌ریزی به منظور اجرای آثاری به این مناسبت از دست رفت اما به طور حتم برای مناسبت‌های شعبان و رمضان برنامه‌های جامع و درخوری را مهیا خواهیم کرد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  

captcha