فرهنگ‌سراهای تهران میزبان جشن شعبانیه می‌شوند
کد خبر: 3710857
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

فرهنگ‌سراهای تهران میزبان جشن شعبانیه می‌شوند

کانون خبرنگاران نبأ ــ به مناسبت ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج)، جشن نیمه شعبان در فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت ولادت باسعادت حضرت ولی‌عصر(عج)، جشن نیمه شعبان روز چهارشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، ساعت 19 به همت فرهنگ‌سرای شفق و با مشارکت مؤسسه فرهنگی ــ مذهبی برستیغ چکاد برگزار می‌شود.
این برنامه شامل قرائت زیارت آل یاسین با نوای محسن فرهمند آزاد، اجرای سرود گروه نوای یاس، مولودی‌خوانی سیدمحمد ترکان، دکلمه‌خوانی و تجدید بیعت با امام عصر(عج) توسط حسن کلانتریان و پرسش و پاسخ با حضور جعفرزاه است.
همچنین مراسم کیک‌بری، نورافشانی و قرعه‌کشی سفر به کربلا از دیگر بخش‌های این برنامه است.
علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان 21، بوستان شفق مراجعه کنند.
سیمای آفتاب در خانه فرهنگ مهرآباد
خانه فرهنگ مهرآّباد به‌منظور شاد کردن دل مردم، اتحاد بیشتر برای انتظار فرج، تبیین شأن و منزلت اهل بیت(ع) و پاسداشت ارزش‌های حماسه حسینی، تشریح فلسفه انتظار و وظیفه منتظران در عصر غیبت، اقدام به برگزاری جشن اعیاد شعبانیه با عنوان «سیمای آفتاب» در روز سه‏‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه، ساعت 15 کرده است.
علاقه‌مندان می‏‌توانند برای حضور در برنامه به خانه فرهنگ مهرآباد، واقع در مهرآباد جنوبی، خیابان شهید گزل‌خو(توکلی)، کوچه شهید اصفهانی مراجعه کنند.
جشن «منتظران باران» در طهران قدیم
جشن بزرگ «منتظران باران» همزمان با شب خجسته میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) به همت مراکز فرهنگی ــ هنری منطقه 10 در فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.
در این ویژه‌برنامه که از ساعت 17 تا 19 سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه مصادف با شب میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود، شماری از شهروندان محله‌های قدیمی تهران در کنار خانواده معظم شهدا و ائمه جماعت حضور خواهند داشت.
مجالس شعرخوانی و سرود دانش‌آموزی، مولودی‌خوانی و اجرای مسابقه فرهنگی با موضوع «نیمه شعبان» همراه با پذیرایی از دیگر بخش‌های جشن بزرگ «منتظران باران» است.
در پایان مراسم از نوجوانانی که بهترین آذین‌بندی جشن باشکوه نیمه شعبان را برگزار کرده‌اند؛ تقدیری شایسته می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این ویژه‌برنامه می‌توانند به نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی، فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری مراجعه کنند.
جشن «شکوه انتظار» در خانه فرهنگ سلمان فارسی
به مناسبت ولادت امام زمان‌(عج) و نیمه شعبان جشن «شکوه انتظار» سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه، ساعت 14 در خانه فرهنگ سلمان فارسی برپاست.
این جشن با اجرای مسابقه، مولودی‌خوانی، شعبده‌بازی و اهدای جوایز همراه است و علاقه‌مندان برای شرکت در جشن «شکوه انتظار» به نشانی خیابان قزوین، خیابان قلعه مرغی، خیابان یوسفی، خانه فرهنگ سلمان فارسی مراجعه کنند.
«جشن منتظران باران» در فرهنگ‌سرای امید
اعضای نوجوان باشگاه آبی صورتی فرهنگ‌سرای امید جشن «منتظران باران» (کوچه امید) را امروز از ساعت 15 تا 18 در بوستان خیام برگزار می‌کند.
برنامه‌های شاد و متنوع استیج، مسابقات فرهنگی هنری، نمایشگاه کتاب وظایف منتظران و ایستگاه صلواتی از جمله آیتم‌های این جشن است. مهم‌ترین نقطه قوت این برنامه کل فرآیند اجرایی توسط نوجوانان باشگاه آبی صورتی است؛ نوجوانانی که با هدف کادرسازی فرهنگی به مدت سه سال در فرهنگ‌سرای امید در حال فعالیت و آموزش هستند.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای امید واقع در میدان امام حسین(ع)، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.
جشن «منتظران باران» در بوستان 15 خرداد
کتابخانه 15 خرداد به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی‌عصر(عج)، جشن «منتظران باران» را در بوستان 15 خرداد برگزار می‌کند.
این جشن با حضور شهروندان منطقه در بوستان 15 خرداد برگزار می‌شود و تواشیح، مداحی، شعبده‌بازی و مراسم نورافشانی از جمله بخش‌های مختلف آن است.
جشن منتظران باران در قالب بسته برنامه‌های فرهنگی ــ هنری نیمه شعبان با عنوان «شهر در ساحت انتظار» سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه، ساعت 18 در بوستان 15 خرداد میزبان شهروندان است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به کتابخانه 15 خرداد واقع در بلوار معلم، خیابان تختی، خیابان تولیددارو، بوستان ۱۵ خرداد مراجعه کنند.
مریم یوسفیان
انتهای پیام

captcha