حسن خلق، بسیاری از دشمنان را به محبان اولیاالله مبدل کرد
کد خبر: 3711987
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

حسن خلق، بسیاری از دشمنان را به محبان اولیاالله مبدل کرد

گروه اجتماعی ــ رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات حسن خلق را عاملی بسیار مهم در زمینه جلب یاران ائمه(ع)و اولیاالله دانست.

به گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بنای دفتر تبلیغات در این قطب به مسایل اخلاقی در حوزه صنفی توجه ویژه ای شده است.
وی افزود: شئون روحانیت دارای ابعاد مختلفی است ولی عرصه تبلیغ دین در این قطب مورد توجه قرار گرفت زیرا ویترین حوزه در ارتباط با جامعه است؛ به همین خاطر قرار شد که مجموعه ای از فعالیت ها در راستای اعتلای اخلاق تبلیغ سامان گیرد.
رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بحث اخلاق تبلیغ به حدی اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم بر محوریت اخلاق رسول اکرم(ص) تاکید بسیار دارد؛ خلق عظیم پیامبر(ص) در بین برخی از علمای شیعه و اهل سنت از جمله بیهقی و دکتر احمد بهشتی به عنوان معجزه حضرت یاد شده است.
وی اظهارکرد: انسان دارای عواطف و احساساتی است که نقش مهمی در قضاوت های انسان دارد؛ ائمه اطهار(ع) با خلق حسن خویش دلها را متوجه این مکتب می کردند؛ بسیاری از افراد در تاریخ به حسب همین خلق حسن، از دشمنان ایشان به جمع محبان ایشان تبدیل شدند.
علیزاده تصریح کرد: خاطرات تبلیغی می تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت داشته باشد؛ به عنوان مثال برخی از رفتارهای خوش بهتر از هر نوع استدلالی می تواند در تبلیغ دیگران موثر باشد.
رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اخلاق فردی، اجتماعی، بندگی و زیست محیطی چهار نوع اخلاق هستند؛ اگر طلاب مبلغ در این چهار حوزه بتوانند نقش آفرین باشند و فاصله ای بین عمل و نظر آنها نباشد بسیار موثر خواهند بود.
وی اظهارکرد: در این قطب سعی داریم از قالب های مختلف استفاده کرده و طلاب جوان را به این مساله متوجه کنیم که اخلاق می تواند نقش مهمی در موفقیت تبلیغی داشته باشد.
علیزاده تصریح کرد: امروزه رقبای مذهبی ما به شدت متوجه این مساله هستند و متاع دروغین خود را با استفاده از شگردهای روانشناسانه به خورد مردم می دهند؛ بهاییت در این زمینه به جذابیت های حرکت های اخلاقی پی برده اند؛ امروزه دستگاه مسیحیت تبشیری تبلیغ بسیاری روی نمونه های موفق خود دارد.
رئیس قطب اخلاق خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سربازان امام زمان(عج) در عرصه های مختلف تبلیغی فعالیت دارند ولی متاسفانه این تجربیات موفق تبلیغی به خوبی به نسل جوان و همچنین دیگر طلاب منتقل نمی شود.
انتهای پیام

captcha