اعزام‌ عتبات برای ماه رمضان از 21 اردیبهشت/ کیفیت بالا و هزینه حداقلی برای زائران
کد خبر: 3712342
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
آقایی خبر داد:

اعزام‌ عتبات برای ماه رمضان از 21 اردیبهشت/ کیفیت بالا و هزینه حداقلی برای زائران

گروه جامعه ــ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های عتبات برای ماه رمضان از 21 اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: سعی شده است کیفیت این سفر برای زائران ما، بالا و هزینه آن حداقلی باشد.

رد نشود

 مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا درباره اعزام‌های عتبات در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود، اعزام‌های عتبات از روز جمعه، 21 اردیبهشت ماه یعنی سه روز آینده آغاز می‌شود. البته در این میان در روز 22 اردیبهشت ماه به علت انتخابات عراق، اعزام انجام نمی‌گیرد. 

وی همچنین درباره مدت اقامت زائران عتبات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پکیج‌هایی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده که بخشی از آن همان پکیج‌های عادی یک هفته‌ای است، به علاوه پکیج‌های 14 و 22 روزه؛ همچنین به دفاتر حج و زیارت استان‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر خارج از پکیج‌های برنامه‌ریزی شده، پیشنهاد دیگری هم مورد علاقه و مطرح باشد، آن را اعلام کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد و متناسب با خواست زائرانی که به شکل گروهی قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

آقایی تاکید کرد: ان‌شاءالله زائران ما از خدماتی که مد نظرشان است به بهترین شکل در ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند، در ماه مبارک رمضان دستانمان بازتر است و می‌توانیم خدمات متنوعی را به زائران ارائه بدهیم که شاید ارائه این خدمات در سایر ایام چندان میسر نباشد، اما در ماه مبارک رمضان ملاحظات دیگری وجود دارد که شرایط مهیاتر است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: در خصوص هزینه سفر در ماه مبارک رمضان با مذاکراتی که با طرف‌های عراقی داشتیم تخفیف‌های نسبتاً قابل توجهی را دریافت کردیم و می‌توان گفت تقریباً با حداقل هرینه زائران می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند که امیدواریم در این ایام با برکت برای ظهور حضرت قائم(عج) و برای تعالی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی دعا کنند.

وی همچنین درباره تعداد کاروان‌های اعزامی به عتبات در ماه رمضان نیز اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان معمولا تعداد کاروان‌هایی که روزانه مشرف می‌شوند به ویژه در نیمه اول از روزی 25 کاروان تجاوز نمی‌کند، اما در نیمه دوم با توجه به اینکه ما به لیالی قدر نزدیک می‌شویم، علاقه‌مندان بسیاری هستند که آرزو دارند در این لیالی با عظمت و پر فیض در نجف اشرف، مسجد کوفه و در کربلای معلی حضور داشته باشند؛ بر این اساس ما هم قطعا برنامه‌ریزی لازم را برای این ماه خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم ظرفیت مناسبی را ایجاد کنیم تا همه عزیزان بتوانند به این خواسته قلبی خود برسند.

انتهای پیام

captcha