اجرای طرح ضیافت الهی در 2451 امامزاده/ قاریان مصری اجازه اجرا در امارات، قطر و ایران را ندارند
کد خبر: 3714683
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

اجرای طرح ضیافت الهی در 2451 امامزاده/ قاریان مصری اجازه اجرا در امارات، قطر و ایران را ندارند

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح ضیافت الهی در دو هزار و 451 آستان امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و گفت: طی ماه مبارک رمضان 110 محفل شاخص قرآنی در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

 اجرای طرح ضیافت الهی در 2451 امامزاده/ برپایی 110 محفل شاخص قرآنی

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی امروز 25 اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام مقنی، معاون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است تا نسبت به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در بخش‌های قرآنی، نشر معارف دینی و افطار و اطعام اقدامات داشته باشیم اظهار کرد: به این منظور برای تقویت باورها و اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه در استان امامزادگان برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم.

وی از اجرای طرح ضیافت الهی در دو هزار و 451 بقعه متبرکه و آستان امامزاده خبر داد و گفت: بیش از سه هزار مبلغ طی ماه مبارک رمضان در استان امامزادگان و بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند و به اجرای برنامه سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام، نشر معارف دینی و سبک زندگی اسلامی می‌پردازند. همچنین در تمامی امامزاده‌ها حداقل یک وعده نماز جماعت و در هزار و 500 استان امامزاده دو وعده نماز جماعت برپا می‌شود.

وی به برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره‌های وقف و برگزاری جشن ماه رمضان در قالب خانوادگی و به صورت استیجی در این اماکن متبرکه از برنامه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شرفخانی از برپایی جلسه تفسیر قرآن طی ماه مبارک رمضان در هزار و 250 آستان امامزاده خبر داد و گفت: پیش از اعزام مبلغان به طرح ضیافت الهی دوره‌های آموزشی را برگزار کردیم و کتاب خلاصه تفسیر قرآن حجت الاسلام قرائتی را در اختیار آنان قرار دادیم.

ارائه افطاری ساده براساس نیات امینانه واقفان

معاون فرهنگی سازمان اوقاف از ارائه افطاری ساده براساس نیات امینانه واقفان خیر اندیش در هزار و 800 امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و گفت: ویژه برنامه نیز با عنوان زندگی به رنگ خدا ویژه بانوان طراحی شده است که طی این برنامه سه مهارت فردی، ازدواج و تشکیل خانواده و تربیت فرزند آموزش داده می‌شود.

برپایی مراسم خدیجه مادر امت در شب و روز دهم ماه مبارک رمضان همزمان با رحلت جانسوز حضرت خدیجه کبری از دیگر برنامه‌های بود که حجت الاسلام شرفخانی به آن اشاره کرد و افزود: میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در نیمه ماه مبارک رمضان است ظرفیتی بی نظیر برای انفاق محسوب می‌شود در این راستا طرح مودت را اجرایی می‌کنیم تا عموم مردم بتوانند در این انفاق و احسان شریک شوند. همچنین در قالب یک طرح این امکان ایجاده شده است تا افراد با پرداخت 7 هزار تومان هدیه واقفه یک جلد قرآن باشند.

وی به فعالیت مرتبط با شعار سال نیز اشاره و عنوان کرد: جزوه‌هایی در اختیار مبلغان قرار گرفته تا بتوانند به تبیین اهمیت این موضوع بپردازند همچنین در قالب طرح ضیافت الهی نمایشگاه‌هایی نیز با محوریت شعار سال در آستان امامزادگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر در بیش از دو هزار و 500 امامزاده اجرایی می‌شود گفت: مراسم مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی همراه با مراسم احیاء هر شب در 400 امامزاده برگزار می‌شود.

تولید محتوا در فضای مجازی

حجت الاسلام شرفخانی تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های مرتبط با ضیافت الهی خواند و گفت: پرتال راسخون، پویش قرار ماه نهم را راه اندازی کرده است. همچنین آسیب‌شناسی‌های صورت گرفت و تولیدات رسانه‌ای در ارتباط با سبک زندگی در قالب‌های پوستر، انیمیشن، تصویر سازی، فیلم کوتاه، داستان، متن ادبی و عکس نوشته مفهومی ایجاد شده است.

قاریان مصری اجازه اجرا در امارات، قطر و ایران را ندارند

در ادامه این نشست حجت الاسلام مقنی، معاون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به ارائه گزارشی از برنامه‌های قرآنی طرح ضیافت الهی پرداخت و عنوان کرد: 110 محفل شاخص قرآنی در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، رئیس الازهر طی بیانیه اعلام کرده که قاریان مصری اجازه اجرا در امارات، قطر و ایران را ندارند به این ترتیب ما نتوانستیم از قاریان مصری برای حضور طرح ضیافت الهی استفاده کنیم. علیرضا رضائی، محمد جاوید اکبری، احمد احمد السید و سایر قراء ایرانی از جمله قاریان هستند که در این محافل به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی از برپایی هشت محفل قرآنی شاخص رسانه‌ای خبر داد و گفت: این محافل موضوع محور و مرتبط با مسائل و نیاز روز جامعه هستند. همچنین آئین ترتیل خوانی در هزار و 700 بقعه برگزار و 46 مورد آن در سراسر کشور از طریق شبکه‌های استانی و سراسری پخش می‌شود.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرداخت و عنوان کرد: ارائه محصولات آموزشی قرآن، ارائه مشاوره حفظ قرآن، برپایی کارگاه حفظ قرآن و بررسی حفظ قرآن در سایر ملل از جمله برنامه در نظر گرفته شده است.

قرآن آباد

مقنی در پایان یادآور شد: در قالب برنامه قرآن آباد نیز از شهرستان‌هایی که فعالیت ویژه در حوزه حفظ قرآن داشتند دعوت به عمل می‌آید تا به ارائه گزارش در نمایشگاه قرآن بپردازند. همچنین شبکه قرآن روزانه با دستگا‌های برتر در مورد ماموریت حفظ قرآن گفتگو می‌کنند و به ارائه گزارش می‌پردازد.

 انتهای پیام

captcha