رفتار زشت دولت آمریکا فتنه‌گری جدید علیه مسلمانان است
کد خبر: 3715504
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

رفتار زشت دولت آمریکا فتنه‌گری جدید علیه مسلمانان است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، رفتار زشت و دور از فوانین بین‌المللی دولت آمریکا را فتنه ‌گری جدید ترامپ علیه مسلمانان دانست و گفت: همزمان با این اقدام نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را در نوار غزه به شهادت می‌رساند و جامعه جهانی نیز در سکوت کامل به سر می‌برد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، رفتار زشت و دور از فوانین بین‌المللی دولت آمریکا را فتنه ‌گری جدید ترامپ علیه مسلمانان دانست و گفت: همزمان با این اقدام نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را در نوار غزه به شهادت می‌رساند و جامعه جهانی نیز در سکوت کامل به سر می‌برد.

رفتار زشت دولت آمریکا فتنه‌گری جدید علیه مسلمانان است

وی، سکوت جامعه جهانی علیه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه غرب آسیا و جنایات اسرائیل غاصب در کشتار مردم بی ‌دفاع فلسظین را تاسف‌ بار خواند و اظهار کرد: در این میان بی‌ تحرکی حکام دست نشانده منطقه و اعراب مرتجع نسبت به این جنایت‌ها جای تامل دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به دست دادند تا حقوق آشکار مردم فلسطین را زیر پا بگذارند، گفت: آمریکا با این کار به بیش از یک میلیارد مسلمانان دهن‌کجی کرده است.

وی در ادامه به مذاکره با اروپا برای حفظ برجام پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا با وجود پایبندی ایران به تعهدات تعریف شده، اشاره کرد و افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام با وجود مخالفت‌های جهانی، دولت تصمیم گرفته تا جهت حفظ منافع کشور این توافق‌نامه را با سه کشور بررسی کند و در این راستا وزیر امور خارجه با سفر به سه کشور چین، روسیه و بلژیک مذاکرات را آغاز کرده تا در ادامه کار در سطح مدیران دنبال شود.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه این اقدام دولتمردان اگر بهانه بهانه‌جویان در عرصه بین‌المللی را از بین ببرد و منافع ملی ما را تامین کند، اشکالی ندارد، توضیح داد: ولی نکته اینجاست که همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند به اروپایی‌ها هم هیچ اطمینانی نیست و اگرچه آنها حرف‌هایی برای حفظ برجام بدون آمریکا زده‌اند ولی تجربه چند سال گذشته ثابت کرد، اروپا فاقد استدلال لازم است و هر آن امکان دارد تا با یک تشر میدان را خالی کنند.

خطیب جمعه تبریز، متذکر شد: اینک این انتظار از دولتمردان وجود دارد که این‌بار تضمین‌های بسیار قوی‌تر و جدی‌تر اخذ کنند تا ادامه کار وجود داشته باشد.

وی، خطاب به مسوولان بیان کرد: هرگز به نتیجه این مذاکرات و موارد مشابه دلخوش نکنید بلکه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید تا دیگر خباثت‌ها علیه ایران کارساز نباشد و خدشه به کشور وارد نکند.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به فروش برخی لباس‌‌های نامناسب از جمله مانتوهای جلو باز اشاره کرد و گفت: این‌گونه لباس‌ ها در شآن نظام جمهوری مقدس اسلامی نیست و باید جلوی فروش آنها گرفته شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم به برخی فروشنده‌‌ها برای رعایت شئونات اسلامی هشدار داد و افزود: متاسفانه مشاهده می‌‌شود که مانکن‌‌های زنانه با پیکرهای برهنه برای جلب مشتری بیرون مغازه می‌گذارند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: قبلا فروشنده لباس زنانه، خود زنان بودند ولی الان چه اتفاقی افتاده است و غیرت‌ ها کجا رفته است که لباس زیر زنان را در ویترین‌ ها و در معرض دید همگان به خصوص مردان بگذارند و بفروشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، همچنین سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: او حامی اسلام، عموی بزرگوار پیامبراکرم(ص) و پدر امیرالمومنین(ع) است که نقش مهمی در گسترش دین مبین اسلام داشت.

انتهای پیام

captcha