همگانی شدن استغفار؛ مانع عذاب الهی
کد خبر: 3717484
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
متقی‌نیا مطرح کرد:

همگانی شدن استغفار؛ مانع عذاب الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد، هنگام سحر را بهترین موعد استغفار ذکر کرد و افزود: همگانی شدن استغفار مانع عذاب الهی خواهد شد.

همگانی شدن استغفار؛ مانع عذاب الهی/ حل گرفتاری‌ها با کلید استغفار

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد جمعه، چهارم خرداد در جلسه تفسیر قرآن‌کریم در خرم‌آباد اظهارکرد: استغفار از دیدگاه قرآن از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند متعال علاوه‌بر این‌که خودش برای بندگان استغفار می‌کند، وجود پیامبر و انبیا را دعوت به استغفار می‌کند.
وی با بیان این مطلب که در قرآن‌کریم عموم مردم امر به استغفار شده‌اند، استغفار را ویژگی‌های مهم پرهیزگاران برشمرد و گفت: آیت‌الله بهجت به باتقوایان سفارش می‌کرد تا زیاد از روی اعتماد کامل «استغفرالله» بگویند، این در حالی‌است که تمام گرفتاری‌ها را می‌توان با کلید استغفار حل کرد.

اعتقاد کامل؛ شرط استغفار

حجت‌الاسلام متقی‌نیا، اعتقاد کامل را شرط استغفار ذکر کرد و ادامه داد: در حدیثی از امام علی(ع) آمده است که؛ بر روی کره زمین دو چیز باعث امان است امان اول وجود پیامبر اکرم(ص) و امان دوم استغفار است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد همگانی شدن استغفار را مانع عذاب الهی برشمرد و گفت: سیره عبادی و دعایی و مناجاتی امیرالمومنین توام با استغفار است.
وی به تشریح ضرورت استغفار پرداخت و با ذکر این مطلب که نیاز ماست، عنوان کرد: در ضرورت استغفار همین بس که قرآن ما را دعوت به استغفار می‌کند.

سحرگاهان؛ بهترین زمان استغفار

متقی‌نیا بنابر نص صریح قرآن، سحرگاهان را که بهترین زمان استغفار دانست و گفت: بهترین استغفار کنندگان، «مستغفرین بالاسحار» هستند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد افزود: کسانی‌که هنگام طلوع صادق و در قنوت نماز وتر استغفار می‌کنند، پرهیزکاران هستتد، کمااینکه از اذان صبح تا طلوع خورشید زمان استغفار است.
وی با بیان این‌که استغفار فی‌نفسه مستحب است به مستحب بودن ذکر «استغفرالله» بین دو سجده نماز اشاره کرد و افزود: در قنوت هنگام سحر بعد از تسبیحات اربعه هنگام نماز باران نیز مواردی است که در آن‌ها سفارش به استغفار شده است.
متقی‌نیا با اشاره به این‌که ۷۰ بار واژه استغفار در قرآن ذکر شده است، خاطرنشان کرد: کسی‌که گناه کرده ولی استغفار کند، خداوند غفور است، کمااینکه در قرآن سفارش به استغفار برای پدر و مادر شده است.
امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد به تاثیر عوامل معنوی در این عالم اشاره و با ذکر این مطلب که استغفار دارای برکاتی است به برکات و آثار استغفار اشاره و با بیان این‌که دعا مغز عبادت است، اضافه کرد: دعا نشانه میزان رشد است، کمااینکه در امان ماندن از عذاب الهی مهم‌ترین برکت استغفار است.

تعیین قضا و قدر توسط استغفار

وی با بیان این مطلب که آمرزش گناهان در زمره برکات استغفار به‌شمار می‌رود، افزایش روزی را برکت دیگر استغفار عنوان کرد و گفت: اگر استغفار حقیقی داشته باشیم روزی ما تامین است.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا به تعیین قضا و قدر توسط استغفار اشاره و با بیان این‌که فرزند صالح، رفاه رفع غم‌ها و گرفتاری‌ها به‌عنوان آثار دیکر استغفار تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: رسیدن به مقامات عالی از طریق استغفار است، کمااین‌که خداوند، رسول خدا و فرشتگان استغفار می‌کنند.

انتهای پیام

captcha