نمایش عملکرد دولت در دوران دفاع مقدس در غرفه‌ای از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3718103
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

نمایش عملکرد دولت در دوران دفاع مقدس در غرفه‌ای از نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شورای برنامه‌ریزی و عملکرد دولت در دفاع مقدس در غرفه‌ای در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور دارد.

غرفه ریاست جمهوری با هدف معرفی دولت‌مردان شهید ولی خالی از عکس شهید

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 29 اردیبهشت 97 در مصلای تهران آغاز شد و بسیاری از نهادها و مؤسسات قرآنی و فرهنگی با نمایش دستاوردهای گذشته و جدید خود در بخش نمایشگاهی و یا فروشگاهی حاضر شدند.

در یکی از روزهای نمایشگاه طی بررسی و ارزیابی غرفه‌ها با «غرفه ریاست جمهوری» مواجه شدم و سوالاتی درباره علل در نظر گرفتن چنین غرفه‌ای در ذهنم نقش‌ بست که در همین راستا با محمد قیصری، مسئول غرفه ریاست جمهوری در بیست‌و ششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی وارد گفت‌وگویی شدم.

قیصری در رابطه با دلیل حضورشان در نمایشگاه در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: غرفه ریاست جمهوری دو سال با شعارهای مختلف حمایت از فلسطین و دفاع مقدس در نمایشگاه قرآن شرکت کرده است. در نهاد ریاست جمهوری شورایی به عنوان برنامه‌ریزی و عملکرد نقش دولت در دوران دفاع مقدس وجود دارد.

قیصری ادامه داد: جنگ تحمیلی دو مرحله نظامی و حمایتی داشته است که بخش نظامی آن به خط مقدم، جبهه و جنگ مربوط می‌شود. اما مردم کمتر می‌دانند رزمنده‌ای که در خط مقدم می‌جنگیده است خیالش از زندگی، همسر و فرزندانش راحت بوده و این از جمله اتفاقات مهمی است که می‌افتاده است. در بین این همه دولت، دولت 11 و 12 تنها دولتی است که این اتفاقات را ثبت می‌کند و این درواقع کار اصلی این شورای برنامه‌ریزی است.

وی گفت: دولت حمایت‌های زیادی در زمان جنگ داشته ازجمله در موشک باران که وزارت راه مسیرها و جاده‌های تخریبی را بازسازی می‌کرد، پالایشگاه‌ها را وزارت نفت و سدها را وزارت نیرو بازسازی می‌کردند در واقع تمام دستگاه‌های دولتی درگیر جنگ بودند و یکی از نوادر دوران جنگ این بوده که یک روز مدارس و ادارات تعطیل نشده زیرا دولت حمایت‌های مالی، بازسازی و پشتیبانی را انجام می‌داده است.

مسئول غرفه ریاست جمهوری تصریح کرد: بخش دیگر حمایت‌های دولت به بعد از جنگ برمی‌گردد که کار بازسازی مناطق جنگ‌زده و ساماندهی آوارگان را برعهده داشته و کارهایی مانند اسکان، غذا و پرداخت مبالغی به صورت یارانه را انجام می‌داد. نهاد ریاست جمهوری از وزارت‌خانه‌ها، اسناد خدمات و فعالیت‌هایی را که دولت در دوران دفاع مقدس انجام می‌داده است، جمع می‌کند که همه مکتوب و در تاریخ ماندگار می‌شوند.

قیصری تصریح کرد: حضور ما در نمایشگاه امسال به دلیل این است که جای غرفه ریاست جمهوری در بین وزارت‌خانه‌هایی که در بخش نهادها و سازمان‌های دولتی حضور دارند، واقعاً خالی بود. کتبی از خدمات دولت در دوران دفاع مقدس که برخی وزارت‌خانه‌ها منتشر کردند و تعدادی از کتاب‌های ریاست جمهوری که مرتبط با حوزه شهادت و قرآن بودند در کنار بوم‌های نامه‌های اداری آن دوران به نمایش گذاشته شد.

غرفه ریاست جمهوری با هدف معرفی دولت‌مردان شهید ولی خالی از عکس شهید

مسئول غرفه ریاست جمهوری بیان کرد: همچنین یک بخش نمایشگاهی نیز از فعالیت‌های دولت داریم تا به مردم نشان دهیم این نمایشگاه و عظمتش و همه فعالیت‌های آن به برکت خون دولت‌مردان شهیدمان است که مردم باید شناخت بیشتری نسبت به آنها داشته باشند. همه تلاش امسال ما این است که به مردم بفهمانیم شهدا با قرآن عجین هستند و در این نمایشگاه جایشان خالی است.

وی گفت: شاید دلیل اینکه در سال‌های قبل این غرفه برپا نمی‌شده این بوده که به این نکته فکر نکردند و این اتفاق یک ایده‌ای بود که داده شد، به آن فکر شد و مورد تأیید مسئولان از جمله دکتر واعظی قرار گرفت.

غرفه ریاست جمهوری مورد نقد و تعجب مخاطبان

قیصری بیان کرد: این غرفه از روز اول نمایشگاه تا به امروز مورد نقد و حتی تعجب مخاطبان قرار گرفته که ریاست جمهوری چه ارتباطی با نمایشگاه قرآن دارد؟ جواب ما این بوده که آیا غرفه‌های دیگر مانند آموزش و پرورش را هم ببینید، آنقدر تعجب می‌کنید؟ ما در این نمایشگاه آمدیم تا با مردم و در بین مردم باشیم. حتی مردم نقدهای دولتی را برای ما می‌آورند و از آنجایی که ما فقط پرسنل نهاد هستیم برای این بخش کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. البته این غرفه یک مکان تشریفاتی است و مسئولان و مقامات در این مکان رفت و آمد دارند که در راستای این رفت و آمدها می‌توانند به مشکلات و درد و دل‌های مردم هم رسیدگی کنند.

وی در رابطه با شعار نمایشگاه بیان کرد: شهدای ما در زندگی حتماً از قرآن درس گرفتند و قرآن پیشرو آنها در مسیر زندگی بوده که راهی جبهه‌ها شدند. قرآن بالای سرشان گرفتند که راهی مسیر ملاقات با خدا شدند.

وی در رابطه با نمایشگاه گفت: امسال روند موافقت با حضورمان در نمایشگاه کمی زمان برد و همین موضوع سبب شد تا با دو روز تأخیر در نمایشگاه حاضر شویم. امسال فضای نمایشگاه بازتر به چشم می‌آید که یا غرفه‌ها کمتر شدند و یا جاگیری بهتری صورت گرفته است.

مسئول غرفه ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از کارهای معنوی که در این غرفه انجام می‌دهیم، این است که مردم دم افطار میهمان نهاد ریاست جمهوری می‌شوند و سخن حضرت آقا در رابطه با افطاری ساده در این غرفه اجرا می‌شود.

 

غرفه ریاست جمهوری با هدف معرفی دولت‌مردان شهید ولی خالی از عکس شهید

انتهای پیام

 

captcha