اعطای نشان شیما به آثار بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3718437
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

اعطای نشان شیما به آثار بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ واحد شناسه شیمای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فعالیت خود را در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز کرد.

اعطای نشان شیما به آثار بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، هماندد سال‌های گذشته و نظر به تقاضای 1200 اثر در راستای دریافت نشان شیما، واحد شناسه شیمای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فعالیت خود را در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز کرد.

قرار است هیئت داورانی طی روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه با حضور در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن، آثار را مورد ارزیابی قرار داده و در راستای صدور نشان شیما اعلام نظر شود.

بنابراین گزارش، نشان «شیما» به معنای شناسه یکپارچه‌سازی مد و لباس ایرانی اسلامی بوده و برای توسعه فرهنگ و لباس ایرانی اسلامی طراحی شده است. طراح و تولیدکننده، پس از دریافت کد شیما موظف است نشان شیما را در درز قدی لباس، سمت راست بدوزد تا مایه اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان فراهم‌شود.

در اصل نشان شیما یک تاییدیه است که از طرف بنیاد ملی مد و لباس به لباس‌های طراحی شده توسط طراح داده می‌شود و بعد از تاییدیه در سیستم اطلاعاتی طراحان به ثبت رسیده می‌شود. مالکیت معنوی مانند ثبت اختراع می‌ماند که شرایط آن هم داشتن ایده و خلاقیت تازه در طراحی لباس است که بعد از اینکه طرح تمامی این شرایط را داشت اثر به نام شخص به ثبت می‌رسد.

یادآوری می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۱۴خرداد ماه از ساعت 17 تا 24 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برپاست و در این دوره از نمایشگاه بیش از 130 غرفه در مساحتی بالغ بر 5000 مترمربع در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند.

انتهای پیام

captcha