لزوم توجه همه دستگاه‌ها به توانمندسازی جامعه
کد خبر: 3718731
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

لزوم توجه همه دستگاه‌ها به توانمندسازی جامعه

گروه اجتماعی – نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اگر موج توانمندسازی در جامعه شکل گیرد همه روی پای خود خواهند ایستاد و بهتر است برنامه دستگاه‌ها حول محور توانمدسازی جامعه پیش رود.

لزوم توجه همه دستگاه‌ها به توانمندسازی جامعهبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز 8 خردادماه در دومین جلسه شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب دارای شخصیت و هویت اسلامی قرآنی شد و این مهم 4 دهه به قوت خود باقی است.
وی با اشاره اینکه انسان‌ها برای معرفی‌شدن نیازمند شناسنامه ظاهری هستند، تصریح کرد: حضور مسئولان متعهد و متخصص در جامعه نشان‌دهنده اخلاق و تربیتی اسلامی است، مردم ایران به واسطه انقلاب دارای هویت عظیم ملی و انقلابی هستند و ما ملتی با تاریخ چندین هزارساله با آثار و تمدنی به یادماندنی هستیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد روزافزون در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، پزشکی و فناوری هستیم و هر روز که از انقلاب می‌گذرد به پیشرفت اضافه می‌شود، هویت انقلابی و دینی همه چیز ماست، باید ابعاد نظام را به همگان معرفی کنیم. آموزش‌و‌پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند در تشریح توانمندی نظام حضور فعال داشته باشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: هویت ایرانی‌اسلامی عمیق، ریشه‌دار و با عظمت و دارای مؤلفه‌ها و عناصر اصلی است که همه حرکات باید در راستای تقویت عظمت، تثبیت دفاع، گسترش و مقابله با افرادی که می‌خواهند به این هویت خدشه وارد کنند، باشد. تمرکز بر این اصول، اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. به برکت امام راحل، خون شهدا و رهبری انقلاب هویت ما پررنگ‌تر از سال‌های قبل است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه برای حفظ، تقویت و اقتدار هویت ایران اسلامی داشتن تعهد اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیار مهم است، هویت ایران را هویت اسلام فقاهت خواند و گفت: ما به هیچ عنوان ابزار دست شرق و غرب نخواهیم شد. هویت ما هویت ناسیونالیست پررنگ برخی از عناصر مزدور دشمنان نیست.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف همه گفتمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها باید در راستای تثبیت، حفظ و اقتدار نظام حرکت کنند. همه ما اعم از مسئولان و مردم، مرزبان هویت به دست‌آمده هستیم و اجازه نمی‌دهیم احدی به آرمان‌های ارزشی انقلاب ضربه بزند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: از نظر فرهنگی اگر قرار است با چالش‌ها مبارزه کنیم باید هویت را حفظ کنیم تا فرزندان ما به خاطر اسلام و انقلاب احساس شخصیت کنند. نباید بیرونی را پررنگ و خودی‌ها را بدرنگ جلوه دهیم. دانشگاهیان و حوزویان در مبحث فرهنگ ورود داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: مباحث اقتصادی بسیار مهم است. توانمندسازی جامعه از نظر فرهنگ دینی بسیار مهم است، اسلام کمک به نیازمندان را سفارش کرده است اما طرفدار گداپروری نیست، افراد باید با قدرت روی پای خود ایستاده و زندگی را با فرهنگ مناسب کار اداره کنند.
وی با تأکید بر اینکه جوانان باید در تولید ملی سهم داشته باشند و ادارات نیز با تسهیلات آنان را حمایت کنند، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات زمینه کارآفرینی جوانان فراهم می‌شود و همه نهادهای انقلابی نسبت به افزایش آمار کارآفرینان همت کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در خیلی از موارد صرفه‌جویی نمی‌کنیم. اگر صرفه‌جویی را سرلوحه خود قرار دهیم به توانمندسازی جامعه کمک بسیاری می‌شود. اگر موج توانمندسازی در جامعه شکل گیرد همه روی پای خود خواهند ایستاد و بهتر است برنامه دستگاه‌ها حول محور توانمدسازی پیش رود زیرا اگر بخواهیم افراد را به صورت تزریق پول نگه داریم همواره مشکل خواهیم داشت.
این مقام مسئول با اشاره به سالروز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امسال یکی از برنامه‌های استان بزرگداشت 6200 شهید استان به اضافه فرماندهی امام راحل است، برنامه ای از سوی آیت‌الله جنتی مبتنی بر نگاهی به افتخارهای گذشته و امید به آینده ابلاغ شده است که ستاد آن را فعال می‌کنیم. کارها باید کم‌هزینه و پرفایده باشد. روز قدس نیز یکی از روزهای بسیار مهم است که در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید با شکوه بیشتر برگزار شود.
به گزارش ایکنا، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های اجرایی نهاد کمیته امداد است، در استان 2200 کودک یتیم هستند که تمامی آنان توسط حامیان حمایت می‌شوند. 5100 فرزند محسنین در استان وجود دارند که از این تعداد 4500 کودک دارای حامی و 600 نفر آنان فاقد حامی هستند، 17هزار و 500 نفر در کنار حمایت از ایتام از طرح محسنین نیز پشتیبانی می ‌کنند.
وی عنوان کرد: همنشینی با فقرا و نیازمندان یکی از اقدامات بسیار خوب مسئولین و خیرین است، این افرا با مراجعه از نزدیک با مشکلات فقرا آشنا شده و در صدد رفع آن تلاش می‌کنند.
انتهای پیام

captcha