استمرار بخش‌‌‌های تخصصی نمایشگاه قرآن در طول سال/ گردهمایی مؤمنانه همراه با شادابی
کد خبر: 3719258
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
حسین ساری پیشنهاد کرد؛

استمرار بخش‌‌‌های تخصصی نمایشگاه قرآن در طول سال/ گردهمایی مؤمنانه همراه با شادابی

گروه جامعه - مدیر اسبق شبکه قرآن سیما با بیان این که نمایشگاه قرآن می‌تواند به یک گردهمایی مؤمنانه همراه با نشاط و شادابی تبدیل شود، گفت: بخش‌های تخصصی نمایشگاه قابلیت این را دارند تا در روزهای دیگر سال نیز برپا باشند و فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه گسترش دهند.

 استمرار بخش‌‌‌های تخصصی نمایشگاه در طول سال

حسین ساری، استاد دانشگاه و مدیر شبکه آموزش سیما در بازدید از غرفه ایکنا درباره بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: خوشبختانه در برگزاری و غرفه‌داری حرفه ای نسبت به سال‌های قبل، غرفه‌داران بهتر و جذاب‌تر عمل می‌کنند، چیدمان هم به نظرم ارتقا یافته است. از نظر تنوع نیز وضعیت را مطلوب ارزیابی می‌کنم همین که بخش جانبی فضای مجازی خوبی را اختصاص داده اند یعنی حرکت متناسب با نیاز روز؛ آن چیزی که مهم است این است که این فعالیت و رویداد بزرگ قرآنی در کشور ما و در جهان اسلام آثار عملی، هم در جامعه و هم در فعالیت‌های قرآنی بگذارد، یعنی ما همه فعالیت‌های مان را باید به میزان اثرگذاری برآورد کنیم. لازم است پس از پایان نمایشگاه تا زمانی که نمایشگاه بعدیِ قرآن برگزار شود، ارزیابی شود که فعالیت‌های قرآنی از نظر کمّی و کیفی چه تغییراتی کرده است، به چه میزان مردم با این فعالیت‌ها، آشنا و مانوس شده‌اند؟ ما نباید نمایشگاه را صرفاً برای برگزارشدنش، برگزار کنیم بلکه باید اهدافی برای نمایشگاه مدنظر قرار گیرد و محقق شود.

وی افزود: البته من همه بخش‌ها را دقیق بازدید نکرده‌ام اما محتوای خوبی به لطف خدا ارائه می‌شود، بخش‌های تفسیری و مراکز علمی و انتشاراتی شرکت خوبی داشته‌اند، این نشان می‌دهد راهبرد درستی اتخاذ شده است و نمایشگاه اگرچه محل مناسبی برای ارائه هنرهای قرآنی است و باید هم اتفاق بیفتد، اما چون عنوان «قرآن کریم» را بر خود دارد باید از نظر معارفی نیز غنی باشد.

مدیر اسبق شبکه قرآن سیما در ادامه گفت: این که ما زمان محدودی را برای نمایشگاه می‌بینیم جنبه‌های مثبتی دارد و در عین حال، محدودیت‌هایی را نیز ایجاد می‌کند. فکر می‌کنم نمایشگاه قرآن را اگرچه به شکل عمومی هر سال در یک زمان خاص برگزار می‌کنند اما می‌توان بخش‌های خاص و تخصصی آن را در ایام دیگر سال برگزار کرد.

وی ادامه داد: این مساله هم توزیع زمانی را به نمایشگاه می‌دهد و روح نمایشگاه را در ایام سال جاری می‌کند و هم محلی برای عرضه کارهای تخصصی و فنی ایجاد می‌شود. همچنین با این توسعه زمانی، دسترسی مردم به بخش‌های تخصصی قرآنی تسهیل می‌شود و مردم برای مراجعه به چنین فضای معنوی انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند، این مربوط به جنبه تبلیغاتی نمایشگاه است.

ساری تاکید کرد: می‌توان در حاشیه نمایشگاه قرآن، مسابقات و همایش‌هایی برگزار کرد که شادی و نشاط قرآنی هم در جامعه ایجاد کند، با توجه به این که بخش عمده ماه مبارک رمضان، ایام سرور مومنان نیز هست ظرفیت مناسبی برای ایجاد یک گردهمایی مومنانه همراه با نشاط و شادابی است و برنامه‌های مختلف تلویزیونی از آن تهیه شود، نوجوانان را به این مسابقات جنبی دعوت کنند و جوایز خوبی هم داده شود. این موضوع خاطره خوبی در ذهن بچه‌ها ثبت می‌کند و باعث می‌شود همیشه منتظر چنین تشکیل چنین رویدادهای فرهنگی باشند.

انتهای پیام

captcha