دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3719449
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

گروه فعالیت های قرآنی ــ در دوازدهمین شب از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و به فاصله چهار شب تا پایان این رویداد بزرگ قرآنی؛ حال و هوای میلاد مسعود مولود نیمه رمضان، کریم اهل بیت(ع) بر مصلی امام خمینی(ره) بر طراوت این نمایشگاه قرآنی افزود.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین شب از برپایی بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در دهم خردادماه در حالی پایان یافت که در این شب نیز همچون شب های گذشته بخش های مختلف به ارائه دستاوردهای خود برای مخاطبان پرداختند که در ادامه به بیان جزئیات برخی از این فعالیت ها پرداخته شده است.

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

بخش حوزوی نمایشگاه قرآن عصر روز دهم خردادماه آیین تحلیل از اولین شهید روحانی مدافع حرم را برگزار کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در این مراسم جهاد روحانیت را دارای دو بال عنوان کرد و گفت: «مقام معظم رهبری پرچمدار عرصه جهاد علمی و تبلیغی است».  در پایان این مراسم از خانواده شهید «محمدمهدی مالامیری کجوری» به عنوان اولین شهید روحانی مدافع حرم تجلیل شد.

از دیگر برنامه های دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن رونمایی از کتاب «مدیریت جهادی و مدیریت در اسلام» بود که با حضور «پیمان غنیمت» نویسنده این کتاب برگزار شد. وی در این نشست مدیریت جهادی را تنها راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و گفت: «وقتی می خواهیم سیستم مدیریتی را تعریف کنیم باید مبتنی بر مدیریت اسلامی باشد و مدیریت اجرایی شیوه نامه اجرایی مدیریت است».

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

دومین روز رویداد استارتاپی «طلوع برکت» محصول خلاقانه مرکز رشد و هنرهای فناور قرآن جهاددانشگاهی در ادامه رقابت های روز نخست خود دنبال شد. این رویداد سه روزه فردا، جمعه دهم خردادماه با سخنرانی اساتید مدیریت و کارآفرینی از منظر اسلامی، پایان خواهد یافت.

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

 

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن نیز امشب دو نشست تخصصی برگزار کرد. اولین نشست از این نشست ها «انقلاب اسلامی و جهانی سازی ادبیات قرآنی: با تأکید بر امر به معروف و نهای از منکر» بود که با حضور «اکبر طلابکی» عضو هیئت علمی مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

دیگر نشست بخش بین الملل که ساعت 21:30 برگزار شد به موضوع «حقوق و مسئولیت های زنان در قرآن کریم» پرداخت. این نشست نیز با حضور «لاله افتخاری» فعال قرآنی و رئیس سابق فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نیز روزانه چندین نشست در سالن نشست های این بخش برگزار می شود. از جمله نشست های روز دوازدهم نمایشگاه قرآن در این بخش می توان به نشست «صحیفه سجادیه» که به همت دانشگاه  قرآن و حدیث و با حضور «حجت الاسلام احمد غلامعلی» رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن کریم دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، اشاره کرد.

وی در این نشست صحیفه سجادیه را کتاب کشش و کوشش عنوان کرد و گفت: «باید کششی در جان مخاطب ایجاد شود که این عبارات شریف را با جانش درک کند و کوششی در عرصه فردی و اجتماعی لازم است تا این دعاها موثر واقع شود».

یکی دیگر از برنامه های بخش دانشگاهی که به همت دانشگاه آزاد برگزار شد، رونمایی از یک نرم افزار قرآنی بود. این رونمایی توسط حجت الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد صورت گرفت.

غرفه خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه قرآن نیز همچون دیگر شب های نمایشگاه قرآن محل رفت و آمد فعالان قرآنی و بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن بود.

از جمله مهمانان امروز این خبرگزاری می توان به «مهدی چمران» رئیس سابق شورای شهر تهران، «ابراهیم اسلامی» قاضی قوه قضائیه  و از اساتید دانشگاه، «سیدکاظم فروتن» متخصص ارولوژی و تهیه کننده قرآن مستور و ... اشاره کرد.

دوازدهمین شب نمایشگاه قرآن و حال و هوای میلاد کریم اهل بیت(ع)

همچنین «پیمان غنیمت» نویسنده کتاب «مدیریت جهادی و مدیرین در اسلام» با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا با خبرنگاران این رسانه به گفت وگو پرداخت.

از نکات قابل توجه این شب عدم حضور چهره ها و میدران مطرح سیاسی، هنری، ورزشی و ... بود تا این شائبه ایجاد شود که شاید این چهره ها زودتر از فرارسیدن تعطیلات خردادماه به استقبال آن رفته اند.

 انتهای پیام

captcha