جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است
کد خبر: 3721245
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
خادمی:

جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان ترویج و بسترسازی زکات را وظیفه مسئولان ذکر کرد و افزود: جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است به گونه‌ای که دستگاهای جمع‌آوری زکات هم سازماندهی شود.

بسترسازی زکات؛ وظیفه مسئولان

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز شنبه، ۱۹ خرداد در دومین جلسه شورای زکات سال‌جاری، اظهارکرد: ترویج، احیا و فرهنگ‌سازی زکات از وظایف اصلی مسئولان است.
وی با بیان این‌که جامعه عشایری بهتر از دیگر جوامع با زکات آشنا هستند، خاطرنشان کرد: نفس کار جمع‌آوری زکات بسیار مهم است چراکه تاثیر فرهنگ جمع‌آوری زکات به مراتب از رقم جمع‌آوری شده بیشتر است.
خادمی به اهتمام مردم نسبت به فرهنگ زکات تاکید کرد و افزود: تبلیغ زکات، جمع‌آوری و خرج زکات موضوعات مهمی است و می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی بیشتر و جدی‌تر به آن بپردازند.
استاندار لرستان به ضرورت ساماندهی جمع‌آوری زکات اشاره کرد و گفت: تسهیلات لازم برای جمع‌آوری زکات توسط جهاد کشاورزی در نظر گرفته شود تا اگر فردی تصمیم به پرداخت زکات گرفت به‌‌راحتی بتواند زکات را پرداخت کند.
وی با بیان این مطلب که جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است، اضافه کرد: دستگاهای جمع‌آوری زکات هم سازماندهی شود.
خادمی با بیان این‌که در چند سال گذشته بنابر یک بخش‌نامه در هر منطقه‌ای پروژه‌هایی که با زکات شروع می‌شد معادل همان مبلغ زکات، بودجه‌ای توسط استانداری پرداخت می‌شد که این بخشنامه لغو شده است.
استاندار لرستان در پایان گفت: نظارت بر جمع‌آوری و توزیع زکات توسط استانداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha