تسهیل زمینه ازدواج جوانان با تصحیح برخی آداب پرهزینه
کد خبر: 3722241
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
آیت‌الله عاملی عنوان کرد:

تسهیل زمینه ازدواج جوانان با تصحیح برخی آداب پرهزینه

‌گروه معارف - امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد هستیم که امر ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده است باید برای مقابله با این مغضل اجتماعی زمینه ازدواج برای جوانان در جامعه تسهیل شود.

زمینه ازدواج برای جوانان در جامعه تسهیل شود
به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شب گذشته، 21خرداد ماه در جمع مردم روزه‌دار اردبیل، گفت: بسیاری از سوژه‌های اجتماعی در جامعه به چشم می‌خورد که این سوژه‌ها در صورت پرداختن نشدن به آن می تواند آثار مخرب و زیان‌بار بسیاری را از خود بر جای بگذارد چرا که این موضوعات حساسیت بالایی داشته و در شئون مختلف، ذات و بطن جامعه اثر گذار است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آثار مال حرام در جامعه طغیان می‌کند و ورود مال حرام به هر یک از چرخه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلایای بسیار دیگری را در پی خود به همراه دارد که بسیاری از این بلاها را جامعه را گرفتار خود کرده و آتیه ملت را تباه می سازد.
آیت‌الله عاملی با اشاره به گستاخی یک عده در بحث تطاول به بیت‌المال و زکات گفت: تک‌خوری هنر نیست و در هیچ کجای دنیا به کسی اجازه دست درازی به مال دیگری نداده شده است و باید در جامعه امروزی به دنبال افرادی گشت و مجازت کرد که نسبت به مال مردم و حق دیگری خیانت می‌کنند که در واقع تطاول به بیت‌المال در روایات خیانت بزرگ در حق ملت شمرده شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه باید نسبت به برخی امور در جامعه سهولت نشان داد، گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد هستیم که امر ازدواج که یکی از امور مورد سفارش و تاکید پیامبر اسلام(ص) بوده است چه قدر سخت و دشوار شده و نیاز است تا با تصحیح برخی آداب پرهزینه و خرافی و عدم تحمیل ان به جوانان زمینه را برای آغاز زندگی‌های مشترک و سامان بخشیدن به جامعه فراهم سازیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام بارها تاکید داشتند که بعد از من ازدواج‌ها آسان‌تر شده و مردم در امر ازدواج پیشقدم باشند که متاسفانه هم‌اکنون با فاصله افتادن بین مردم و برخی شئونات دینی شاهد هستیم که جوانان امروزی در بحث ازدواج چقدر وسواسانه برخورد می‌کنند و ما باید دقیقا بر روی همین موضوعات حساس جامعه تمرکز داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha