رسانه‌ها در زمینه بالا بردن سواد و فرهنگ بیمه‌ای مردم تلاش کنند
کد خبر: 3723778
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
فتحی‎بیرانوند:

رسانه‌ها در زمینه بالا بردن سواد و فرهنگ بیمه‌ای مردم تلاش کنند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان این‌که در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست که فردی چندین دفترچه بیمه داشته باشد و بارها به پزشک‌های مختلف در یک تخصص مراجعه کند، اظهارکرد: با کمک رسانه‌ها باید سواد و فرهنگ بیمه‌ای را بین آحاد مردم افزایش دهیم تا نقش قابل قبولی در ارتقای سلامت و مدیریت هزینه‌های بیمه سلامت داشته باشند.

رسانه‌ها در زمینه بالا بردن سواد و فرهنگ بیمه‌ای مردم تلاش کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، شاهدخت فتحی‌بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان امروز سه‎شنبه، 29 خرداد در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که منابع مالی حوزه سلامت محدود است و لازمه خدمات‌دهی مدیریت و منطقی‌سازی هزینه‌های درمان است، افزود: در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست که فردی چندین دفترچه بیمه داشته باشد و بارها به پزشک‌های مختلف در یک تخصص مراجعه کند.
وی تاکید کرد: با کمک رسانه‌ها باید سواد و فرهنگ بیمه‌ای را بین آحاد مردم افزایش دهیم تا نقش قابل قبولی در ارتقای سلامت و مدیریت هزینه‌های بیمه سلامت داشته باشند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: ضرورت دارد ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط(نظام پزشکی و علوم پزشکی) در راستای استمرار، ارتقاء و تضمین کیفیت خدمات قدم بردارند.
فتحی‌بیرانوند با بیان این‌که پشتیبانی مالی بیمه همگانی و تحول نظام سلامت برعهده بیمه سلامت است، گفت: در کشور ده میلیون نفر و در استان لرستان ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش هزینه از جیب مردم شده است؛ هم اکنون یک میلیون و یک‌صد هزار نفر معادل۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
فتحی‌بیرانوند با بیان این‌که در پنج صندوق بیمه(بیمه ایرانیان، روستایی و عشایر، کارمندان دولت، سایر اقشار و همگانی ) خدمات تشخیصی انجام می‌شود، بیان کرد: در چند سال اخیر یک‌سری خدمات قابل واگذاری برون‌سپاری شدند و در این راستا با ۳۰ دفتر پیشخوان قرارداد داریم که کار صدور، چاپ، تمدید و المثنی دفترچه ها را انجام می‌دهند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان اعلام کرد: از مجموع یک میلیون و یک‌صد هزار نفری که تحت پوشش داریم بین ۸۰ تا ۸۳ درصد کسانی هستند که هیچ‌گونه حق بیمه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود.
وی با بیان این‌که در سال ۹۶ هزینه صرف شده برای خدمات تشخیصی و درمانی ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: مؤسسات تشخیص درمانی طرف قرارداد ما با احتساب مراکز بهداشتی ۶۳۴ مورد، ۱۱۳ مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۲۱۱ بیمار خاص در ۵ گروه دیالیزی، Ms، پیوندی، تالاسمی و هموفیلی هستند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: هزینه بیماران خاص در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان معادل ۱۵.۴۳ درصد بوده است، البته بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد خدمات برای این بیماران رایگان است.

انتهای پیام

captcha