مؤسسه بینات کرمان دوره «مهد قرآن تابستانی» برگزار می‌کند
کد خبر: 3725226
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

مؤسسه بینات کرمان دوره «مهد قرآن تابستانی» برگزار می‌کند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه بینات کرمان در کنار برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های قرآن در ترم تابستان در نظر دارد تا دوره مهد تابستانی و یا همان مهد قرآنی را برگزار کند.

مؤسسه بینات کرمان دوره «مهد قرآن تابستانی» برگزار می‌کند

امیر اسدی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به تأسیس این مؤسسه از سال 71 اظهار کرد: از همان ابتدا اساس کار و دغدغه‌ مؤسسه بینات تربیت حافظان کل قرآن بود که در همین زمینه قاریان و حافظانی چون هاشم سلطانی‌نژاد(حافظ کل قرآن کریم و نفر اول مسابقات مالزی)، ایمان اسدی(دکترای علوم قرآنی)، مهدی شریف‌زاده(حافظ کل و چشم‌پزشک) را تربیت کرد.

وی در رابطه با نحوه برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در مؤسسه بینات بیان کرد: در این دوره‌ها که به مدت یک سال به طول می‌انجامد از حضور اساتید برجسته از جمله سید‌حسین شجاعت‌الحسینی و حسن خراسانی بهره‌مند می‌شویم و قابل ذکر است که از سال 88 به بعد فعالیت‌های مؤسسه از حوزه حفظ قرآن به حوزه روخوانی، روانخوانی، تجوید و کلاس مخصوص کودکان ارتقاء داده شد.

اسدی اظهار کرد: در ابتدا تمامی کلاس‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شد ولی در ادامه و با توجه به شرایط مکانی تصمیم بر آن گرفتیم که کلاس‌هایمان ویژه بانوان برگزار شود و در حال حاضر با کمک 10 مربی قرآن کلاس‌هایمان دایر است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در این مؤسسه بیان کرد: مؤسسه بینات تاکنون دوره تربیت مربی قرآن را در سه دوره برگزار کرده و طی این دوره 25 مربی از سوی این مؤسسه تربیت شده است.

مدیر مؤسسه بینات به مشکلات مالی مؤسسه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تاکنون دوره‌های متنوعی را برگزار کرده و تعداد زیادی قرآن‌آموز تربیت کرده‌ایم ولی هیچ‌گونه حمایتی از سوی نهاد و سازمان‌‌های قرآنی نشده‌ایم‌ و تمامی هزینه اجاره‌بها و مربیان را از شهریه کلاس‌ها تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه یادگیری قرآن در اولویت خانواده‌ها و فرزندانشان قرار ندارد و تنها برای رفع بیکاری و نه برای یادگیری در کلاس‌های قرآن حضور می‌یابند و به همین دلیل توقع دارند این کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار شود.

اسدی در رابطه با برگزاری کلاس‌های طرح تابستانه ‌مؤسسه بینات بیان کرد: این مؤسسه کلاس‌های متنوعی را در رشته‌هایی از جمله اسرار نماز ویژه بزرگسالان و انواع کلاس‌های هنری را برای ترم تابستان در نظر گرفته است. همچنین برای تنوع و یادگیری بهتر خردسالان، کلاس مهد تابستانی و یا همان مهد قرآنی از سوی این مؤسسه برپا می‌شود.

وی با اشاره برپایی مهد قرآن تابستانی در سال گذشته از سوی این مؤسسه بیان کرد: با توجه به استقبال و درخواست اولیا و قرآن‌آموزان در نظر داریم تا این برنامه را امسال نیز از سوی مؤسسه بینات اجرایی کنیم و همچنین به دنبال کسب مجوز از آموزش و پرورش هستیم تا از سال آینده این دوره به صورت رسمی ادامه داشته باشد. 

اسدی در رابطه با طرح ویژه این مرکز قرآنی بیان کرد: شهریورماه سال گذشته دوره تربیت فرزندان را برگزار کردیم که به علت استقبال بالا امسال ادامه طرح ویژه گروه سنی هفت تا 14 سال را با اساتید دعوت شده از مشهد برگزار خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات در پایان خاطرنشان کرد: این مؤسسه نیز مسابقات متنوعی را برگزار می‌کند و قرآن‌آموزان در این مسابقات سطح‌بندی می‌شوند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات کرمان در بلوار جهاد کوچه 56 روبروی مسجد المهدی واقع است که علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام در کلاس‌ها می‌توانند با شماره 32481186-034 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha