فعالیت ۵۰۰ مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان
کد خبر: 3725507
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

فعالیت ۵۰۰ مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به وجود قریب به ۵۰۰ مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و ارائه سرفصل‌های تبلیغی توسط اداره‌کل اوقاف و حوزه خواهران می‌توان از وجود مبلّغان در راستای تعمیق باور‌های دینی، تحکیم بنیان خانواده و بهره گرفت.

فعالیت 500 مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان دوشنبه، چهارم تیرماه در نشست مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران لرستان که در محل اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد، با اشاره به این‌که تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های این دو نهاد در امر تبلیغ آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) استفاده شود، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه این دو نهاد با هدف گسترش روابط و هماهنگی بیشتر در زمینه نشر فرهنگ قرآنی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به وجود قریب به 500 مبلّغ فارغ‌التحصیل حوزه علمیه خواهران در لرستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و ارائه سرفصل‌های تبلیغی توسط اداره‌کل اوقاف و حوزه خواهران می‌توان از وجود مبلّغان در راستای تعمیق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و بهره گرفت.
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به این‌که خواهران مبلّغ نقش بسزایی در تحکیم باورهای دینی در جامعه به‌ویژه بین بانوان دارند، خاطر نشان کرد: تبلیغ خواهران مبلّغه در بقاع متبرکه می‌تواند در راستای تعمیق باورهای اعتقادی، معرفتی و نشر علوم قرآنی مؤثر باشد .
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر ظرفیت مبلّغان دینی برای تبلیغ در محافل عمومی، اظهارکرد: حوزه علمیه خواهران استان لرستان آمادگی دارد در اعزام مبلّغان کارآمد به محافل عمومی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و ... همکاری لازم را به‌عمل آورد .
وی گفت: امید می‌رود با حضور خواهران مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان استان لرستان در راستای آموزش و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین زائران گام‌های ارزشمندی برای تبلیغ علوم دینی برداشته شود.

ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با اشاره به این‌که سازمان اوقاف در برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه همواره از ظرفیت مبلغان خواهر و برادر بهره گرفته است، گفت: وجود مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه موجب تبلیغ، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در بین زائران شده است .
وی با بیان این‌که برنامه‌های مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است، بیان داشت: حوزه و اوقاف برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه در تلاش هستند و تحقق این مهم در گرو خدمات مبلغان به زائران در بقاع متبرکه و امامزادگان است .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان این‌که وجود خواهران مبلغ در راستای غنی‌بخشی به برنامه‌های محوری ترویج سبک زندگی اسلامی ضروری است، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از توان تبلیغی و ضریب نفوذ کلام خواهران مبلغه برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین بانوان استفاده خواهد کرد.
حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به حضور مستمر مبلغان در طول سال در اکثر بقاع متبرکه استان لرستان، افزود: مبلغان با حضور دائم در بقاع و امامزادگان، همواره پاسخگوی سؤالات و احکام شرعی وشبهات زائران هستند.
وی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مستمر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران استان لرستان شاهد تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم. 

اجرای طرح «مبلّغ بومی» در بقاع متبرکه لرستان

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با اشاره به این‌که در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های سالانه همواره از ظرفیت مبلغان بومی و غیربومی استفاده می‌شود، گفت: مبلغان با استقرار در بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ وقف متناسب با نیاز جامعه تلاش می‌کنند.
وی با بیان این‌که هم‌زمان با آغاز اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، مبلغان در بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی و ورزشی تلاش می‌کنند، ادامه داد: مبلغان در برنامه طرح نشاط معنوی (اوقات فراغت) با رویکرد اعتقادی و معرفتی حضور دارند .
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه از اجرای طرح «مبلغ بومی» در برخی از بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و اظهارکرد: در این طرح علاوه‌بر حضور مبلغان آقا، بانوان مبلغه نیز برای پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گسترش فرهنگ وقف، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و ... مشارکت دارند.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده یادآور شد: امید است انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان موجب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به برنامه‌های قرآنی شود.

برگزاری دوره‌های تحکیم بنیان خانواده

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان هم در این نشست با اشاره به این‌که بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی برای تبلیغ علوم دینی هستند، گفت: با استقرار دائم مبلغان در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌توان در راستای نشر معارف دینی و فرهنگ فاطمی اقدامات ارزشمندی در بین زائران انجام داد .
وی با بیان این‌که برگزاری دوره‌ها و مسابقات قرآنی از فعالیت‌های محوری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: در این راستا اوقاف می‌تواند از وجود خواهران مبلغه برای آموزش قرآن و همچنین داوری مسابقات قرآنی بهره گیرد .
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان این‌که برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه لرستان از برنامه‌های مشترک این دو نهاد برای جامعه بانوان است، اضافه کرد: دوره‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت ترویج سبک زندگی فاطمی و ارائه آموزه‌های تحکیم بنیان خانواده به‌ویژه تربیت فرزند برای بانوان در حال برگزاری است .
عزیزی گفت: ارائه سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز جامعه برای تبلیغ در بقاع متبرکه و امامزادگان در طول سال برای مبلغان اعزامی صورت خواهد گرفت.

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه خواهران لرستان

captcha