۶۵۰ هزار مدرسه خیرساز در کشور فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3725782
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کاظمی:

۶۵۰ هزار مدرسه خیرساز در کشور فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۵۰ هزار مدرسه خیر ساز در کشور در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، علی رضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دیروز سه‌شنبه، 5 تیر در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کرمان با اعلام این مطلب افزود: کار ساخت بیش از 30 درصد مدارس کشور برعهده خیرین مدرسه‌ساز بوده است.
وی با اشاره به اینکه رفع نیازها و بحران‌های آموزش و پرورش برعهده خیران بوده است بیان کرد: اصل اول در آموزش مقام‌سازی فضاهای آموزشی است و استاندارد سازی فضاهای آموزشی لازمه تعلیم و تربیت متعالی است و حضور خیران مدرسه ساز در کنار آموزش و پرورش امری مهم و حیاتی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید به آموزش و پرورش اهمیت بیشتری داده شود وخیرین مدرسه‌ساز فرهنگ ایثار، انفاق و فرهنگ توجه به دیگران را در جامعه جاری می‌کنند و آنان بزرگ‌ترین سرمایه های مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه کار خیرین سعادت را برای خودشان و جامعه به ارمغان می‌آورد، افزود: آموزش و پرورش نیازمند حضور خیرین در حوزه نرم‌افزاری است و دستگاه عظیم تعلیم و تربیت به حضور خیرین در عرصه های نرم افزاری نیاز دارد و باید خیرین در این زمینه ها در کنار آموزش و پرورش باشند.
کاظمی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی آن ناشی از غفلت از نظام تعلیم و تربیت است، اظهارکرد: امروز کمک خیرین مدرسه‌یار به آموزش و پرورش باعث رفع فقر در حوزه مسائل اجتماعی و حوزه تعلیم و تربیت می‌شود.
وی ادامه داد : خیرین مدرسه ساز با کاری که انجام می دهند نگاه جامعه را به خودشان جذب می کنند و الگویی در امر مدرسه سازی برای سایر افراد جامعه خواهند بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز کرمان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه بسیار تلاش کرده و زیر ساخت های خوبی در استان فراهم شده است و تعلیم و تربیت مسیر توسعه پایدار کشور است و باید آموزش و پرورش در اولویت همه دستگاه های کشور قرار گیرد.
یادآور می‌شود، بیستمین همایش خیرین مدرسه ساز استان کرمان با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha