«میثاق‌القرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3725829
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
مؤسسه برتر هفته56/

«میثاق‌القرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ کانون آموزشی میثاق‌القرآن شعبه‌ای از مؤسسه میقات‌القرآن است که از رمضان سال 1380 فعالیتش را در زمینه برپایی دوره‌های آموزشی به صورت رایگان آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در همین راستا و از سال 1395 تاکنون موفق به معرفی 55 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه مؤسسه‌ای که در هفته گذشته معرفی شد، مؤسسه بهشت رضوان استان البرز بود و این هفته به معرفی کانون میثاق‌القرآن پرداخته می‌شود.

«میثاق‌القرآن»؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکناکانون فرهنگی ـ آموزشی قرآن و تجوید قرآن کریم میثاق‌القرآن از شعب مؤسسه میقات‌القرآن است که در راستای مهجوریت‌زادیی از قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ آموزش قرآن در سطح جامعه اقدام به برپایی کلاس‌های قرآنی و فقهی به صورت رایگان و در جهت ارتقای سطح علمی، قرآنی و فکری مردم کرده است.
این کانون فعالیتش را از ماه رمضان سال 1380 با مدیریت مرتضی دولتی با هدف ارائه شیوه نوین در زمینه آموزش قرآن درخصوص تجوید، ترتیل و قرائت، احکام فقهی و اعتقادات اسلامی آغاز کرده است. همچنین میثاق‌القرآن بدون حمایت هیچ ارگان و نهاد دولتی و غیردولتی در منطقه خانی آباد‌نو، شهرک شریعتی فعالیت می‌‌کند لذا تمامی خدماتش را به‌صورت رایگان در اختیار اعضا قرار می‌دهد.
میثاق‌القرآن متشکل از واحدهای اجرایی اعم از واحد اداری، سمعی ـ بصری، رایانه و انفورماتیک، کتابخانه، امور مالی، تبلیغات، تدارکات و روابط عمومی است. همچنین در زمینه‌ دوره‌های آموزش قرآنی نیز می‌توان به برپایی کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و ترتیل تحت نظارت اساتید برجسته قرآنی اشاره که در تمام سطوح آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
این مؤسسه از جمله مؤسساتی است که در از قرآن‌آموزان فارغ‌التحصیل در دوره تربیت مربی و در صورت دارا بودن شرایط به عنوان مربی بهره‌مند می‌شود و از دستاوردهای این مؤسسه می‌توان به تربیت بیش از 400 قرآن‌آموز در سطح منطقه، برپایی دوره‌های تربیت مربی و پرورش مربیان برجسته و افراد علاقه‌مند و پیرو قرآن و بهره‌گیری از آنها در مؤسسه اشاره کرد.
یادآور می‌شود، میثاق‌القرآن در خانی آباد‌نو، شهرک شریعتی، خیابان ماهان شهید زلفی، نبش کوچه شهید رسول بسته‌ای، پلاک 1 واقع شده است. همچنین پایگاه اینترنتی این مؤسسه به نشانی http://almisaq.lxb.ir قرار دارد.
انتهای پیام

captcha