نشست ارتقای کتابت قرآن برگزار شد/ برپایی ششمین جلسه در اوایل مرداد
کد خبر: 3727572
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

نشست ارتقای کتابت قرآن برگزار شد/ برپایی ششمین جلسه در اوایل مرداد

گروه ادب ــ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری پنجمین نشست ارتقای کتابت قرآن کاتبان این مرکز خبر داد و افزود: ششمین جلسه در اوایل مردادماه برگزار می‌شود.

نشست ارتقای کتابت قرآن برگزار شد/ برپایی ششمین جلسه در اوایل مرداد

مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از برگزاری نشستی تخصصی در راستای ارتقای کتابت قرآن کاتبان این مرکز خبر داد و گفت: این نشست در ادامه سلسله جلسات گذشته برگزار شد و پنجمین نشست به شمار می‌آمد.

وی افزود: افرادی که در این نشست حضور داشتند،‌ کاتبان و مدرسان دارالکتابه مرکز طبع و نشر بودند و مباحث توسط استاد مهدی سیف ارائه شد که درباره ارتباط کتابت، قرائت و مفاهیم و مضامین آیات قرآنی مباحثی مطرح شد.

بابایی همچنین یادآور شد: استاد طاووسی نیز نمونه‌هایی از مصاحف کتابت شده در سده‌های گذشته را مورد نقد، تحلیل و ارزیابی قرار داد و مطالب را به نظر کاتبان دارالکتابه رساند. همچنین مطالبی درباره کتابت قرآن توسط یکی دیگر از اساتید در این نشست مطرح شد.

به گفته مدیر دارالکتابه،‌ این نشست‌ها در ماه مبارک رمضان برگزار نشده بود و مقرر شده است که هر ماه یک نشست برگزار شود که اوایل مردادماه نشست آینده این مرکز برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha