اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است
کد خبر: 3728165
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
آیت‌الله میرعمادی:

اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان وجود رهبری آگاه و دوراندیش که امروز به‌عنوان دیده‌بان نظام اسلامی است را بزرگ‌ترین نعمت نظام اسلامی برشمرد و گفت: اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است.

اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‎آباد امروز شنبه، ۱۶ تیر در شورای اداری استان لرستان، ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) اظهارکرد: شخصی به ابوذر غفاری نامه نوشت که ای ابوذر حرف تازه‌ای برای من بنویس؛ ابوذر در پاسخ نوشت اگر می‌توانی به کسی‌که دوست می‌داری بدی نکن، آن شخص دوباره نامه نوشت که این یک حرف بدهی بود و ابوذر دوباره پاسخ داد نفس تو محبوب‌ترین موجودات در پیش توست وقتی تو معصیت خدا می‌کنی به نفست بدی کردی.
وی تصریح کرد: ما خودمان را بیشتر از خودمان دوست داریم اگر کسی معصیت خدا را کند کفران نعمت کرده است.
آیت‌الله میرعمادی به فراوانی نعمت‌های خدا اشاره کرد و گفت: نخستین نعمت همان هدایت است اگر هدایت نبود انسان هیچ نبود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان نعمت سلامت را از دیگر نعمت‌های مهم انسان دانست و افزود: اگر از سلامت در راه صحیح استفاده نکنیم ناسپاسی کرده‌ایم یا برماست که هزاران بار سجده شکر نعمت امنیت را به‌جا آوریم چراکه امنیت مایه همه فعالیت‌ها و کارهاست.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به وجود رهبری آگاه و دوراندیش که امروز به‌عنوان دیدبان نظام اسلامی است اشاره و با ذکر این مطلب که امروز با سرانگشت تدبیر ایشان تمام نقشه‌های دشمنان نقش برآب می‌شود، اظهارکرد: اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است، کمااینکه وظیفه امروز ما شکرگزاری و قدرشناسی است.
وی با بیان این مطلب که اگر سه مسئله را مورد توجه قرار دهیم شکر نعمت را ادا کرده‌ایم، اولین مسئله در شکرگزاری را توجه به خدا ذکر کرد و ادامه داد: اگر یاد خدا داشته باشیم شکر نعمت را به‌جا آورده‌ایم چراکه یاد کردن خدا یعنی عمر ما، حرف ما و خدمت ما برای خدا باشد.
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: اگر خدا بخواهد هر کاری عملی می‌شود و اگر خدا نخواهد هر کاری کنیم بی‌فایده است، اگر ما گاهی یک موضع‌گیری می‌کنیم که سیاست‌های دنیا دگرگون می‌شود از لطف خداست.

خدمت به مردم زمینه سپاس‌گزاری نعمات است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان دومین مسئله‌ای که موجب شکرگزاری نعمت می‌شود را تلاش و کوشش برای خدمت به مردم برشمرد و گفت: نظام اسلامی نظام خدمت است، چراکه خدمت به مردم زمینه سپاس‌گزاری نعمات است
امام‌ جمعه خرم‌آباد، ایستادگی و ثبات‌قدم در برابر دشمن را وظیفه دیگر امروز دانست و افزود: امروز دشمن تمام تلاش خود را بر علیه نظام اسلامی و جبهه مقاومت به کار گرفته است.
وی با بیان این مطلب که آمریکا تلاش می‌کند مردم را از نظام جدا کند، خاطرنشان کرد: کار دومی که آمریکا در شرایط فعلی دنبال می‌کند این است که می‌خواهد به ایران ثابت کند راه نجات مشکلات اقتصادی در تسلیم شدن است.
آیت‌الله میرعمادی ایستادگی و ثبات‌قدم را راهکار نجات مشکلات اقتصادی دانست و افزود: با ثبات قدم می‌توان بر همه چیز پیروز شد، این در حالی‌است که امروز دشمن می‌خواهد ایران از افتخارات گذشته دست بردارد در حالی‌که افتخارات گذشته چراغ راه ماست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: راه برون‌رفت از مشکلات تسلیم شدن نیست بلکه ایستادگی و جوانمردی است.

انتهای پیام

captcha