انتشار دومین گزیده نشست‌های نقد داستان حوزه هنری
کد خبر: 3729920
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵
در «مثل روزهای زندگی» صورت گرفت؛

انتشار دومین گزیده نشست‌های نقد داستان حوزه هنری

گروه ادب ــ گزیده نشست‌های نقد داستان‌ در حوزه هنری که با رویکردهای مختلف آئینی و ... نوشته شده‌اند در قالب «مثل روزهای زندگی» صورت مکتوب به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «مثل روزهای زندگی» اثری از محمدرضا سرشار است که به کوشش انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در فهرست این کتاب عناوین زیر به چشم می‌خورد؛ هفتمین شب،‌ دشتی پر از شقایق، زیتون تلخ، نگین انگشتری، راه مخفی،‌ میهمان، لحظه‌های هراس،‌ رایگان، آسمان برق می‌زند، سکانس آخر،‌ هویت،‌ بازگشت،‌ غیرت ناموسی،‌ ناجی نوزدهم،‌ سراب،‌ میهمان حرم امام، زنده به گور، توفان عشق، توراهی، دزدان امامزاده، سایه پنهان و ... .

در مقدمه این اثر به قلم سرشار می‌خوانیم: نشست‌های نقد داستان روزهای سه‌شنبه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی قدیمی‌ترین و پایاترین نشست‌های ادبی در نوع خود در حوزه هنری و چه بسا کشور است. این نشست‌ها که در بدو تشکیل حوزه هنری به صورت داخلی و برای خود اعضای واحد ادبیات و چند نفر از افراد نزدیک به آنان برگزار می‌شد، از سال 1363 به صورت عمومی و با حضور افرادی هم از این واحد و هم از داستان‌نویسان خارج از حوزه هنری تشکیل شد و هر چند با تغییراتی در مدیران جلسه یا اعضای آن در طول زمان تا امروز ادامه یافته و از دل آن نویسندگان، منتقدان، مدرسان و پژوهشگران متعددی بیرون آمده است که هم اکنون اغلب آنان در مراکز مختلف ادبی و هنری کشور مسئولیت دارند یا به فعالیت فکری و قلمی مشغول هستند.

چند سال پیش گزیده‌ای از داستان‌های برخی اعضای این جلسات با عنوان «سه‌شنبه‌های دوست‌داشتنی» گزینش و ویرایش و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد. این اثر با عنوان «مثل روزهای زندگی» دومین گزیده از آثار این اعضاست که در جلسات روزهای سه‌شنبه نقد و مورد بررسی قرار گرفته و به بازار نشر عرضه شده است.

این اثر به بهای 29 هزار تومان، در 1110 نسخه و در 396 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha