حضور ۳۴ خانواده شهید و ۱۵۰ ایثارگر از کرمان در حج امسال
کد خبر: 3730372
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
عرب‌نژاد اعلام کرد:

حضور ۳۴ خانواده شهید و ۱۵۰ ایثارگر از کرمان در حج امسال

گروه اجتماعی - مدیر حج و زیارت استان کرمان از حضور ۳۴ خانواده شهید و ۱۵۰ ایثارگر و شاهد از استان کرمان در حج امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیر حج و زیارت استان کرمان دیروز دوشنبه، 25 تیر در دیدار با سرپرست استانداری کرمان به مناسبت هفته حج گفت: ۲۲ کاروان از استان کرمان با حدود ۳ هزار زائر امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و تاکنون برای پنج کاروان ویزا دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه پروازهای حجاج استان کرمان از چهارم مرداد ماه آغاز می‌شود، افزود: روزانه دو پرواز و هر کدام با ۲۵۰ زائر از استان کرمان انجام می‌شود.
عرب‌نژاد بیان کرد: زائران استان کرمان مدینه اول هستند و نیمی از پروازها با ایران‌ایر و نیمی با طرف سعودی انجام می‌گیرد و برگشت حجاج کرمانی نیز طی هشتم تا ۱۴ شهریور ماه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: سفر حجاج بین ۳۴ تا ۳۵ روز طول می‌کشد و امسال به علت کمبود مکان، حضور زائران در مدینه حدود پنج تا شش روز است.
مدیر حج و زیارت استان کرمان همچنین از حضور ۳۴ خانواده شهید و ۱۵۰ ایثارگر و شاهد از استان کرمان در حج امسال خبر داد.
محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حج جنبه‌های فردی، اجتماعی، ملی و سیاسی دارد، گفت: زائران به لحاظ فرهنگی و اقتصادی دیدگاه‌ها و توقعات متفاوتی دارند، لذا مدیریت کار اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: در جنبه اجتماعی حج نیز باید حاجیان رفتار یکسان، همکاری و تعاون داشته باشند، رفتار زائران ایرانی بازتاب گسترده‌ای دارد و در حقیقت سفیران ما در مجمع بزرگ جهانی حج هستند.
انتهای پیام

captcha