مشارکت شبکه‌های سراسری رسانه ملی در طرح ۱۴۵۲
کد خبر: 3730967
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

مشارکت شبکه‌های سراسری رسانه ملی در طرح ۱۴۵۲

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر طرح قرآن کتاب زندگی ۱۴۵۲ با بیان اینکه همه شبکه‌های سراسری رسانه ملی برای طرح ۱۴۵۲ تولید برنامه دارند، گفت: همچنین ۱۴ خودرو و ۱۴۵۲ جایزه در هر فصل برای برگزیدگان طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، احمد لیایی، دبیر طرح قرآن کتاب زندگی ۱۴۵۲ در ارتباط تلفنی با برنامه‌ی عصرگاهی «نمای نزدیک» اظهار داشت: طرح ۱۴۵۲ امسال تحت عنوان طرح ملی حفظ قرآن با مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی و نهادهای قرآنی مواجه شده و امسال شاهد همگرایی بودیم که در سال‌های گذشته به این شدت نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ستاد راهبری حفظ قرآن امسال به این نتیجه رسید که جز سی قرآن را محور فعالیت خود قرار دهد و طرح بشارت ۱۴۵۲ به عنوان طرح معین برای این طرح انتخاب شد، آن اتفاق سبب شد که همه دستگاه‌ها حفظ جزء سی را محور خود قرار دهند.
لیایی با بیان اینکه رسانه ملی در تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی حفظ جزء سی را محور برنامه‌های خود قرار داده است، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مدیران پخش، گروه اجتماعی و معارف شبکه‌های سیما در جهت اجرای فازهای بعدی طرح در پاییز و زمستان داشتیم و این همگرایی اتفاق افتاد.
دبیر طرح قرآن کتاب زندگی ۱۴۵۲ با بیان اینکه به جزء سی در این طرح در سه بخش مجزا از هم پرداخته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه حفظ یک جزء در دو ماه سخت است، ستاد راهبری حفظ به این نتیجه رسید که این طرح را در سه فاز تابستان از سوره ناس تا سوره زلزال، پاییز از سوره زلزال تا طارق و زمستان از سوره طارق تا نباء اجرا کند.
وی با بیان اینکه همه شبکه‌های سراسری رسانه ملی برای طرح ۱۴۵۲ برنامه دارند، ادامه داد: شبکه یک در برنامه آفتاب شرقی، شبکه دو قبل از اذان ظهر، شبکه سه ساعت ۸ صبح بعد از برنامه حالا خورشید، شبکه چهار ساعت ۱۶:۳۰، شبکه ۵ ساعت ۱۰:۴۵، شبکه قرآن ساعت ۱۸، رادیو قرآن از ساعت ۱۷ و برنامه صبحگاهی مهر تابان در این طرح مشارکت دارند.
لیایی با بیان اینکه شبکه سلامت و نسیم و افق و امید و کودک به این طرح پیوستند و در حال تولید برنامه هستند، گفت: همچنین ۱۴ خودرو و ۱۴۵۲ جایزه در هر فصل برای برگزیدگان طرح در نظر گرفته شده است.

ضرورت ایجاد وقف مشارکتی در حوزه قرآن با مشارکت رادیو قرآن
همچنین حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان تهران در گفتگوی تلفنی بخش دیگری از برنامه «نمای نزدیک» با اشاره به تفاهم‌نامه بین رادیو قرآن و اداره کل اوقاف تهران گفت: اصل تفاهم‌نامه مربوط به همکاری رادیو قرآن و اداره‌کل اوقاف در خصوص فعالیت‌های قرآنی و حمایت و پشتیبانی از این فعالیت‌هاست که در حوزه‌های مختلف می‌تواند تبدیل به یک کار مشترک شود که خروجی آن هم‌افزایی و ایجاد کارهای متعدد می‌باشد.

مشارکت شبکه‌های سراسری رسانه ملی در طرح ۱۴۵۲
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در خصوص اجرای برنامه‌های قرآنی با همکاری رادیو قرآن یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرآن و اهل بیت دو میراث جاودانی است که پیامبر اسلام برای ما به جا گذاشته‌اند و این دو از هم جدا نیستند، بنابراین وقتی که در کنار حرم و مضجع نورانی امامزداگان برنامه‌های قرآنی اجرا شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی با اشاره به ضرورت ایجاد وقف‌های قرآنی اظهار کرد: در بحث مسائل قرآنی، موقوفاتی که در حوزه قرآن است و نیاز آن را برطرف می‌کند وجود ندارد، موقوفات قرآنی انتفاعی هستند یعنی دارالقرآن و مراکز قرآنی ایجاد شده تا در آن فعالیت‌های قرآنی انجام دهند ولی موقوفاتی که تولید ثروت و درآمد کند و از محل آن بتوانیم تامین کنیم هزینه‌های آموزش، پژوهش، تحقیق و محافل انس با قرآن کریم را در سطح کشور و استان تهران کم داریم.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان تهران تصریح کرد: بنابراین یکی از مفاد تفاهم‌نامه این بود که تلاش شود با اطلاع‌رسانی و تبلیغ و ترویج مناسب تعدادی موقوفه توسط مردم خیر ایجاد شود تا بتوانیم هزینه مربی و برگزاری کلاس‌ها و تحقیق و پژوهش و هزینه مراسمات قرآن کریم فراهم کنیم.
وی با اشاره به ایجاد وقف مشارکتی نیز در این تفاهم‌نامه ادامه داد: همچنین با رادیو قرآن تفاهم شده تا ابزاری تعریف شود و ملک و پروژه‌ای تعیین گردد تا مردم بتوانند به میزان توانمندی مالی در این عمل خیر سهیم شوند و وقف قرآنی انجام دهند.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی گفت: با توجه به اینکه وقف یک آموزه قرآنی است، یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند وقف به عنوان پشتیبانی اقتصادی پایدار از آن حمایت کند مسائل قرآنی اعم از آموزش و غیره است که امیدواریم با همکاری رادیو قرآن موقوفات خوبی را شاهد باشیم.
انتهای پیام

captcha