۲۸۹۵ زائر کرمانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
کد خبر: 3731702
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

۲۸۹۵ زائر کرمانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی - مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان تعداد حاجیان امسال استان را ۲ هزار و ۸۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب ۲۲ کاروان از ۴ تا ۹ مرداد ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان ، حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان دیروز جمعه 29 تیر با گرامیداشت هفته حج و دهه کرامت، حج را برای همه مردم دنیا دانست و گفت: در همه آیاتی که در قرآن کریم قرار دارد، کلمه «الناس» مشترک بوده که این موضوع نشان می‌دهد خداوند حج را تنها برای مسلمانان قرار نداده و همه مردم دنیا را برای آن دعوت می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر تمام اهداف حج در دنیا پیاده شود، هیچ مشکلی را در جهان نخواهیم داشت، افزود: دین کامل، دین اسلام است و این دین، برای همه مردم دنیا کاربردی‌ترین است.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان برنامه حج را دستور جهانی خداوند بیان و اظهارکرد: این به این معنی است که حج برای همه انسان‌ها، حیوانات، محیط زیست، حیات وحش، ارتباط انسان‌ها با یکدیگر، ارتباط انسان با خودش و ... برنامه دارد.
حجت‌الاسلام سازندگی ادامه داد: نباید تنها به ظاهر قضیه نگاه کرد، حج یک برنامه گسترده و مهم است، اعمال آن تنها برای دوران حج نیست و اگر اقداماتی در طول دوران حج حرام شد، برای همه زندگی حرام شده و این منابع روی زمین را نجات می‌دهد.
وی همگان را برای مواظبت از اعمال خود دعوت کرد و گفت: در زمان احرام حاجی حتی نمی‌تواند به خودش ضرر بزند، پس یکی از برنامه‌های اسلام این است که ظلم حرام است، چه مسلمان باشد چه غیر مسلمان و حتی اگر خود فرد باشد.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان تصریح کرد: اگر دنیا به این مهم توجه کند، شاهد قتل، درگیری و خونریزی بسیاری از افراد بیگناه نیستیم.
وی با اشاره به اینکه عظمت حج بسیار زیاد است، تأکید کرد: کسانی که حج برای آن‌ها واجب شود و عمدا آن را به تعویق بیاندازد، یا یهودی و یا نصرانی محشور می‌شود.
حجت‌الاسلام سازندگی با انتقاد از اینکه عده‌ای یا مغرضانه یا کم از روی کم‌اطلاعی، مسائل دین را با مسائل بی‌ارزش یکی می‌پندارند، تصریح کرد: برخی حج را با مسافرت‌های کشورهای همسایه همسان می‌دانند که این، گناه بزرگی است چرا که این سفر واجب است و باید صورت بگیرد.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان از شعار حج امسال گفت و ابراز داشت: هر سال برای حج شعاری انتخاب می‌شود و امسال نیز در این شعار اشاره به مشکلاتی دارد که در جامعه ایران، اسلام و هم جامعه جهانی دارد.
حجت‌الاسلام سازندگی ادامه داد: این شعار، «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» است که امیدوارم جامعه امروز ما به آن توجه داشته باشد، چراکه دشمن برای این موضوعات برنامه گسترده‌ای دارد و می‌داند که اگر ایرانی‌ها همچنان بر اعتقادات شهید فهمیده‌ها در آن زمان و شهید حججی‌ها در این زمان باشند، غلبه بر آن‌ها بسیار سخت می‌شود.
وی حاجیان امسال استان کرمان را 2 هزار و 895 نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد در قالب 22 کاروان از 4 تا 9 مرداد ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.
حجت‌الاسلام سازندگی اظهارکرد: هفت کاروان از کرمان، چهار کاروان از زرند، چهار کاروان از رفسنجان و سه کاروان از سیرجان از جمله این کاروان‌ها هستند و انشاالله از 8 تا 14 شهریور ماه هم بازگشت حجاج را به استان کرمان داریم.
وی از عتبات عالیات سخن به میان آورد و تصریح کرد: سال گذشته 125 کاروان به صورت زمینی و 83 کاروان نیز به صورت هوایی از کرمان عازم عتبات عالیات شدند.
انتهای پیام

captcha