جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد حوزه فرهنگ است/ تودیع و معارفه معاون فرهنگی حوزه خواهران
کد خبر: 3733327
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
حجت‌الاسلام بهجت‌پور:

جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد حوزه فرهنگ است/ تودیع و معارفه معاون فرهنگی حوزه خواهران

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور گفت: جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد در حوزه فرهنگ است.

تلاش داریم تا مدیریت و مسئولیت‎های مهم حوزه علمیه خواهران به بانوان واگذار شود

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور امروز سوم مردادماه در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران از فرصت‌های بزرگ نظام و حوزه است گفت: اگر از ظرفیت‌ افراد غافل شویم، فرصت‌ها را از دست داده‌ایم، البته اختلاف نظر همواره وجود دارد اما باید اختلاف نظر‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با ذکر این مطلب که افراد باید به یک تیم تبدیل شوند تصریح کرد: معتقدیم که تا جایی که ممکن باشد امور حوزه‌های علمیه خواهران به زنان سپرده شود و در حال حاضر دومین معاونت در حوزه‌های علمیه خواهران به بانوان سپرده می‌شود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خانم ظهیری استفاده کنیم.

بهجت‌پور گفت: در میان مدیران استانی نیز مدیران استان‌های کرمان و گلستان از بانوان هستند؛ همچنین تمام بانوانی که مسئولیت دارند و نقش ایفا می‌کنند باید خود را نماینده اثبات‌کننده ظرفیت‌های زنان بدانند و امیدواریم که این نمایندگی را به خوبی به ظهور برسانند.

این مفسر قرآن، خدمت به حوزه‌های علمیه را توفیقی بزرگ دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامی نتواند از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کند و اگر حوزه‌های علمیه همراه نظام نباشد، هر دو زمین خواهند خورد؛ حوزه غیر انقلابی، کامل نیست و انقلاب بدون حوزه نیز عاقبت خوشی نخواهد داشت بلکه این دو مکمل یکدیگر هستند و باید همراه هم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: انتظار من از معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران است که انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه خواهران علنی شود زیرا حوزه علمیه اگر پشتیبان و حامی نظام و ولی‌فقیه نباشد به هدف خود نخواهد رسید.

بهجت‌پوربا بیان اینکه معاونت فرهنگی باید تلاش وافری در تغییر نگاه مردم داشته باشد اظهار کرد: فرهنگ و بینش دو گمشده شرایط فعلی کشور هستند، اقدام در برنامه اگر نتواند به تغییر در نگاه منجر شود، از مردم انقلابی، مردم متوقع می‌سازد بنابراین نگاه و بینش باید تغییر کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر کسی در حوزه‌ فرهنگ وارد شود و به تولید نگاه و بینش توجه نداشته باشد، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد؛ فرهنگ و فرهنگ‌سازی یک دانش و فرایند بسیار مهم و وسیع است بنابراین دین شناسی برای فرهنگ‌سازی کافی نیست بلکه باید تخصص کافی و لازم نیز در این زمینه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در مسئله فرهنگ و تبلیغ، انقلاب اسلامی از طرح انتقال فرهنگ عمومی گذشته است و آنچه ممکن آسیب به آن بزند در زمینه انتقال فرهنگ تخصصی است؛ بدون تردید حوزه‌های علمیه اگر در عرض شبکه‌های عمومی قرار گیرد و رقیب آن‌ها شود، شکست خواهد خورد بنابراین حوزه‌های علمیه باید نقش رهبری را برای این شبکه ایفا کند و شبکه را مدیریت کند.

وی با بیان این مطلب که باید با کمترین نیرو بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم گفت: جامعیت جریان دین محصول چگونگی کارکرد در حوزه‌ فرهنگ است و امیدواریم که در مسائل فرهنگی به اهداف خود دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

captcha