کاروان حج جانبازان یک روز دیگر در مدینه مستقر هستند
کد خبر: 3735030
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
حسینی:

کاروان حج جانبازان یک روز دیگر در مدینه مستقر هستند

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک روز دیگر به برنامه استقرار کاروان جانبازان در مدینه جهت برگزاری دعای پر فیض کمیل اضافه شد و استقرار آنها به شش روز افزایش یافت.

کاروان حج جانبازان یک روز دیگر در مدینه مستقر هستند

مستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به این موضوع که کاروان حج جانبازان یک شب دیگر می‌توانند در مدینه مستقر باشند، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با درخواست روحانی کاروان در جهت اضافه شدن یک روز دیگر به برنامه مدینه جهت قرائت دعای پر فیض کمیل موافقت کرد؛ بنابراین این کاروان که قرار بود پنج روز در مدینه باشد، با یک روز اضافه در نهایت شش روز در مدینه مستقر خواهد بود.

وی افزود: کاروان حج جانبازان 9 مردادماه عازم مکه خواهند شد؛ در این کاروان شاهد برگزاری مباحث معرفتی، قرآن، دعا، زیارت، مباحث روانشناختی، سبک زندگی و مهارت زندگی، مشاوره و روانشناسی، فعالیت‌های ورزشی در کنار اعمال حج هستیم.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در این کاروان، جانبازان 70 درصد به همراه همسر، جانباز 60 درصد با همراه و مادران شهدا با یک نفر همراه حضور دارند و در مجموع تعداد کاروان حج جانبازان، یکصد و پانزده نفر است.

وی بیان کرد: همچنین ساعت 17 روز دوشنبه به وقت محلي حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر، نماينده ولي فقيه در حج ضمن ديدار با جانبازان و ساير اعضای كاروان ويژه در هتل محل اقامت آنها از فداكاری‌های شهدا و ايثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس تجلیل کردند. همچنین وی در این دیدار بر این موضوع تأکید داشت که اگر امروز ما حج عزتمندانه‌ای داريم همه به بركت شهدای عزيز و فداكاري‌های آنهاست و ما سر سفره‌ای نشسته‌ايم كه آنها آماده كرده‌اند و امروز اين عزت و افتخار كه نصيب مردم ما شده و مرهون فداكاري‌های‌شان هستیم.

 رد نشود///

حسینی اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در ادامه دیدارشان در جمع کاروان حج جانبازان عنوان کرد که شهدايي كه ما در سال ١٣٩٤ در مسجدالحرام و منا داشتيم، شهدای مظلوم موجب شد كه سال گذشته علي رغم همه دلواپسي‌ها حجی انجام شد كه اكثر حجاج ما در سال گذشته اظهار داشتند ما پس از انقلاب چنين حجي با كرامت انجام نداده‌ايم و امسال هم همينطور است. بحمدالله هركجا ايراني‌ها هستند احساس سربلندي و عزت مي‌کنند.

 

رد نشود///

وی افزود: زيارت قبرستان احد و منطقه تاريخي آن، مسجد ذوقبلتين ، مساجد صبعه( خندق)، مسجد قبا، حضور در محل کوه احد و زیارت شهدای احد، زیارت دست جمعی در جوار نبی خدا(ص)، از جمله برنامه‌هایی بود که تا کنون شاهد بودیم.

 

رد نشود///

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: آموزش احکام عمره تمتع توسط حجت‌الاسلام والمسلمین میر رحیمی، حضور هیأت پزشکی در جمع کاروان ویژه جانبازان، آموزش احکام طواف توسط روحانی کاروان ویژه جانبازان، توجیه زائران در جهت ارتقای سلامت روانی و مشاوره توسط دکتر شنایی و بر قراری هر روزه جلسات مناسک حج در لابی هتل توسط روحانی کاروان حجت الاسلام میررحیمی ازجمله برنامه‌هایی است که برای زائران این کاروان محقق می‌شود.

 

رد نشود///

وی در پایان اظهار کرد: هتل محل اقامت کاروان ویژه جانبازان در نزدیک ترین فاصله به حرم مطهر است تا جانبازان ما مشکلی در رفت‌وآمد نداشته باشند. تا کنون هیچ مشکلی را شاهد نبودیم و امیدواریم سفر معنوی خوبی برای زائران رقم بخورد.

 

رد نشود///
انتهای پیام

captcha