افزایش گروه‌های جهادی پزشکی/ هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم
کد خبر: 3735384
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
تاج‌فرد عنوان کرد:

افزایش گروه‌های جهادی پزشکی/ هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم

گروه سلامت ــ دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت از هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای حضور گروه‌های پزشکی مستقل جهادی در مناطق محروم خبر داد.

افزایش گروه‌های جهادی پزشکی/ هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروممحمد تاج‌فرد دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تأسیس ۳۵ کانون فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۹۶ و برگزاری ۱۵۰ اردوی جهادی توسط دانشگاهیان وزارت بهداشت اظهار کرد: مهمترین اقدام دبیرخانه ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون توجه به اهمیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند در راستای توسعه ساماندهی و اثربخشی فعالیت‌ها بوده است.
وی افزود: ادامه داد: در ابتدای شروع به کار این ستاد تنها پنج کانون مستقل جهادی به ثبت رسیده بود؛ که با تقویت فرهنگ کار جهادی و با تشکیل و ساماندهی کانون‌های جهادی مستقل در طی دو ماه به ۳۵ کانون و تا پایان اردیبهشت ۹۷ تعداد این کانون‌ها به ۴۷ کانون رسید.
دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت ادامه داد: از ابتدای تشکیل ستاد مرکزی اردو‌های جهادی در وزارت بهداشت با شناسایی گروه‌های جهادی و ترغیب نهاد‌ها و تشکل‌های دانشجویی، تعداد کانون‌ها به ۱۵۰ رسیده است که این رقم حاکی از تنوع بخشی در مجموعه فعالیت‌های فعالان جهادی می‌باشد؛ که در طی دوسال به بیش از دوبرابر رسیده است.
وی اظهار کرد: کانون‌های جهادی مستقل از بسیج دانشجویی از نمونه‌های تنوع بخشی به فعالیت‌ها است تا این عمل خیرخواهانه با توجه به سلایق و حیطه‌های مختلف در هر نوع قالبی بتواند به بهترین نحو جامعه عمل بپوشاند.
تاج‌فرد با اشاره به لزوم تغییر ساختار اردو‌های جهادی؛ توزیع ضابطه‌مند دارو از طریق دفترچه‌های بیمه و ممانعت از توزیع رایگان و بی‌ضابطه دارو در اردو‌های جهادی را یکی از تغییرات اجرای برگزاری اردو‌های جهادی است، مانع از اسراف و یا مصرف خودسرانه دارو می‌شود.
تاج‌فرد در رابطه با وضعیت ستاد‌های دانشگاهی فعالیت‌های جهادی، بیان کرد: تا پایان اردیبهشت ۹۷، ۵۴ دانشگاه ستاد‌های دانشگاهی خود را بصورت رسمی و بر اساس آئین‌نامه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان تشکیل داده و در اجرای مفاد آن و نیز بهره برداری از ظرفیت‌های دانشجویی دانشگاه در این راستا تلاش خود را انجام داده‌اند.
وی همچنین در رابطه با گروه‌های مستقلی به مناطق محروم روند تا به انجام خدماتی مانند جراحی یا ویزیت رایگان این مناطق بپردازند اظهار کرد: ما به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پذیرایی از این گروه‌ها و گذاشتن امکانات در اختیار آنان دستورات لازم را داده تا این گروه‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.
انتهای پیام
captcha