ساخت سريال كشيش حامی فلسطین در سوریه
کد خبر: 3737384
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

ساخت سريال كشيش حامی فلسطین در سوریه

گروه بین‌الملل – سریالی 30 قسمتی از زندگی مرحوم «هیلاریون کاپوچی»، کشیش مسیحی حامی فلسطین در سوریه ساخته می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه توليد برنامه‌های راديويی و تلويزيونی سوريه قصد دارد سريالی 30 قسمتی از زندگی اسقف هيلاريون كاپوچی(1922-2017م) كشيش مسيحی سوری متولد شهر حلب را به كارگردانی «باسل الخطيب» توليد كند.

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با اعلام این خبر آورده است: كاپوچی از سال 1965میلادی توليت كليسای روم كاتوليک در بيت المقدس را بر عهده گرفت تا بتواند از اين طريق به مسئله فلسطين خدمت كند.

او به پشتيبانی گسترده‌اش از مقاومت فلسطين شهرت دارد و در با خودروی شخصی خود، به  نيروهای مقاومت در بيت المقدس سلاح می‌رساند.در سال 1974 نيروهای رژيم صهيونيستی کاپوچی را به دليل قاچاق سلاح برای نيروهای مقاومت دستگير كردند.

این کشیش سوری به 12 سال زندان محكوم شد اما پس از چهار سال با وساطت واتيكان آزاد شد.در سال 1978میلادی هیلاریون کاپوچی از فلسطين اخراج شد و به رم رفت، اما به رغم خواست نهاد دينی واتيكان از او مبنی بر عدم حمايت از مقاومت فلسطين به حمايت و پشتيبانی خود از مقاومت ادامه داد.

در سال 2009 و 2010 توسط كشتی آزادی به همراه شخصيت‌های ديگر جهانی برای كمک به مردم غزه راهی فلسطين اشغالی شد تا مانع از تحريم مردم غزه شود.

 کشیش کاپوچی در دی‌ماه سال 1395 هجری شمسی در سن ۹۴ سالگی در بیمارستانی در «رم» پایتخت ایتالیا درگذشت.

داستان زندگی هیلاریون کاپوچی قرار است در ماه رمضان آينده به نمايش درآيد.

انتهای پیام

captcha