فضای مجازی شتاب‌دهنده مشکلات اخیر بود
کد خبر: 3737563
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

فضای مجازی شتاب‌دهنده مشکلات اخیر بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس دانشگاه باقرالعلوم در دانشگاه محقق اردبیلی به تحلیل مشکلات اخیر کشور پرداخت و نقش بخش‌های دولتی را مورد بررسی قرار داد و گفت: در مشکلات اخیر کشور، فضای مجازی عامل مشکلات نبود بلکه شتاب‌دهنده بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست علمی تحلیل جامعه‌شناختی مسائل اخیر کشور با رویکرد سیاسی به همت دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم چهارشنبه، 17 مرداد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، با اشاره به اهمیت مسائل جامعه‌شناختی گفت: جامعه‌شناس نباید نگاه ارزشی به مسائل داشته باشد و باید واقع‌بینانه نگاه کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود از شهید چمران، شهید بابایی و شهید حاج همت به عنوان سرمایه‌های نظام عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به چهلمین سالگی خود قدم نهاده است.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم به لزوم آشنایی بیشتر با سیرۀ زندگی امام حسین(علیه السلام) تاکید کرد و گفت: از زندگانی سیدالشهدا(ع) روز عاشورا را می‌شناسیم که مسبب نظام مقدس انقلاب اسلامی شد که اگر بیشتر بیاموزیم کن فیکون می‌شود.
مریجی در بخش پایانی صحبت‌های خود به تحلیل مشکلات اخیر کشور پرداخت و نقش بخش‌های دولتی را مورد بررسی قرار داد و گفت: در مشکلات اخیر کشور، فضای مجازی عامل مشکلات نبود بلکه شتاب‌دهنده بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، نیز در ابتدای این نشست ضمن بیان فضائل روز دحوالارض، اهمیت این روز را برای قیام امام زمان(عج) یادآور شد.
وی با بیان اینکه امید امروز کشور به فرهیختگان جامعه است، اظهار کرد: استادان الگو و واعظ جامعه هستند و دشمنان با جنگ نرم نسبت به فرهیختگان جامعه و مردم توطئه‌افکنی می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسنی به حیله دشمنان اسلام برای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی با وحدت مردم، ایمان و تقوای جوانان و عنایات ویژه حضرت ولیعصر(ارواحنا له الفدا) و تدابیر حکیمانۀ مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل می‌شود.
گفتنی است، در ادامه تبریزیان، پژوهشگر تاریخ نیز با اظهار تأسف از عدم توجه قشر دانشگاهی و مردم به تاریخ، به سخنی از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تاریخ معلم انسان‌ها و بیدار کنندۀ نسل‌های متوالی است.
وی ادامه داد: غفلت دانشگاه‌های ما این است که در مباحث مربوط به تاریخ استعماری علم بیان مطلوب ندارند.

بهزاد زارعی

انتهای پیام

 

captcha