شکایت به دیوان عدالت اداری در صورت به سرانجام نرسیدن ادغام اتحادیه کشوری/ اینجا جای تساهل و تسامح نیست
کد خبر: 3737585
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
حجت‌الاسلام امیدیان خبر داد:

شکایت به دیوان عدالت اداری در صورت به سرانجام نرسیدن ادغام اتحادیه کشوری/ اینجا جای تساهل و تسامح نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ سخنگوی کمیته منتخب مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها گفت: در صورت به سرانجام نرسیدن ادغام در اتحادیه‌های قرآنی به دیوان عدالت اداری کشور شکایت خواهیم کرد و خواستار مسدود شدن حساب‌های بانکی این دو اتحادیه می‌شویم.

شکایت به دیوان عدالت اداری در صورت به سرانجام نرسیدن ادغام اتحادیه قرآنی کشور/ اینجا جای تساهل و تسامح نیست

به گزارش ایکنا؛ پیرو به تأخیر افتادن ادغام اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و همچنین پیگیری‌های مکرر مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان‌ها و مطالبات متعدد آنها برای تسریع در تشکیل اتحادیه مدغم کشوری و مطالبات ۹ گانه آنها طی جلسه ۲۰ تیرماه و همچنین مطالبات ۲۲گانه آنها طی گردهماییشان در اردیبهشت‌ماه از مسئولان و به نتیجه نرسیدن آن و همچنین نامه اخیر مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی کشور به مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که با عنوان «منافع معدود افراد خاص مانع ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور» بر روی خروجی ایکنا رفت، با حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، سخنگوی کمیته منتخب مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها به گفت‌وگو نشستیم.
وی با تأکید بر اینکه طی نشست اخیر مدیران عامل که در 20 تیرماه با حضور 25 مدیر و یا نمایندگان اتحادیه‌های استانی در سازمان دارالقرآن برگزار شد، مطالبات 9 گانه نیز خواسته شد، گفت: اما متأسفانه با حضور دبیر هیئت رسیدگی در بخشی از این جلسه و قول‌های مساعدی که داده شد اما به مطالبات کمترین اهمیتی داده نشد.
امیدیان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات این جلسه ارسال دعوتنامه مجمع عمومی اتحادیه واحد کشوری تا ۱۰ مردادماه امسال از طریق کمیته پیگیری ادغام به استان‌ها بود، عنوان کرد: اگر منتظرشویم تا اینکه مجمع عمومی اتحادیه کشوری در 10 مهرماه برگزار شود، متأسفانه زمان از دست رفته است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان اظهار کرد: آنچه به نظر می‌رسد، این است که مشکل اصلی، نمایندگان مردمی در هیئت رسیدگی هستند و نه دستگاه‌های حاکمیتی که سنگ‌تراشی می‌کنند که یکی از مطالبات ما در جلسه 20 تیرماه براساس رأی‌گیری انجام شده، تغییر آن به دلیل عدم به رسمیت شناختن آنها از سوی مدیران عامل اتحادیه‌ها است.
امیدیان عنوان کرد: مشخص شده آن افرادی که خود را به عنوان نمایندگان مؤسسات مردمی در هیئت رسیدگی می‌دانند، خود با سنگ‌تراشی مانع به سرانجام رسیدن ادغام در اتحادیه کشوری می‌شوند.
وی با اشاره به نامه‌ اخیری که به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارسال شده است، عنون کرد: این نامه فصل‌الخطاب بود تا شاید با ورود وی، روند ادغام به زودی تسریع یابد و از سوی دیگر از حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به‌دلیل قول‌هایی که داده شد، انتظار می‌رفت که این روند را سرعت بخشد که خلف وعده کرد.
امیدیان بیان کرد: اما اگر این امر به سرانجام نرسد، براساس تصمیم نهایی که اخذ شده است طی شکایت به دیوان عدالت اداری کشور، خواستار مسدود کردن حساب دو اتحادیه خواهیم شد.
وی با تأکید بر اینکه پیش از این مقرر بود که این مجمع در اردیبهشت‌ماه برپا شود که انجام نگرفت و زمان آن به دلایلی به تأخیر افتاد، گفت: این مطالبه همه مدیران عامل اتحادیه‌ها است لذا اگر بخواهند در این زمینه وقت‌کشی انجام دهند، استان‌ها خود را موظف به برپایی مجمع عمومی اتحادیه کشوری می‌دانند لذا مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشوری با نظر کمیته منتخب مدیران عامل استان‌ها و همچنین دیگر مدیران استانی و با نظارت هیئت رسیدگی تشکیل می‌شود.
امیدیان ادامه داد: تعطیلی مؤسسات قرآنی در حال حاضر به دلیل بی‌توجهی دستگا‌های بالادستی است که زیرساختشان با نگاه تقویتی نیست و مدیران عامل اتحادیه‌های کشوری که به‌عنوان نمایندگان مؤسسات قرآنی در هیئت رسیدگی هستند، قدمی را برای رفع مشکلات آنها بر نمی‌دارند و همین امر موجب تعطیلی مؤسسات قرآنی شده است که اگر به جای این کش مکش‌های بی‌فایده و زمان خریدن‌ها به دنبال انجام و ارائه راهکار برای به سرانجام رسیدن ادغام در اتحادیه‌های کشوری باشند، انگیزه فعالیت مؤسسات نیز بیش از پیش می‌شد.
وی تأکید کرد: آنچه که فعالیت قرآنی مؤسسات را به حاشیه کشانده، بی‌توجهاتی است که در هیئت رسیدگی اتفاق می‌افتد چرا که طی جلسه 20 تیرماه مدیران عامل اتحادیه، این بیان شد که خواسته گنگ و مبهمی وجود ندارد بلکه همه به دنبال تسریع در روند ادغام اتحادیه کشوری نیز هستند مگر اینکه مباحث پشت پرده‌ای باشد که عدم شفافیت آن موجب این کش و قوس‌ها شده است.
امیدیان با تأکید بر اینکه طولانی کردن فرآیند ادغام اتحادیه‌های کشوری نشان می‌دهد که کمیتش در جای دیگر می‌لنگد که باید مسئولان درباره آن توضیح دهند، اظهار کرد: امید است که تشکیل مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآنی کشور یکی در مشهد و دیگری در جایی که در آینده نزدیک معین می‌شود، به جای پرداختن به حاشیه‌ها و حاشیه‌‌سازی و یارکشی به بیان تشریح فعالیت‌ها و ارائه تراز مالی یکساله گذشته اتحادیه‌ها بپردازند.
سخنگوی کمیته منتخب مدیران عامل اتحادیه‌ها اضافه کرد: یقیناً پس از شکایت به دیوان عدالت اداری، قدم‌های بعدی‌ نیز خواهیم برداشت چون اینجا جای تساهل و تسامح نیست و در نظر داریم به حقمان که ادغام اتحادیه کشوری است، به زودی برسیم.
وی ادامه داد: با توجه به تنگ بودن زمان، بهتر است به زودی شرایط تشکیل مجمع عمومی ادغام اتحادیه‌های کشوری فراهم و دعوت‌نامه‌ها ارسال شود تا به زودی شاهد تغییرات و تحولات و پیگیری مطالبات و خواسته‌های تشکل‌های مردمی که به صورت خودجوش در این راه گام نهاده‌اند، باشیم.
برای نگاهی به ۹ مطالبه مدیران اتحادیه‌‌ قرآنی استان‌ها اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha