یوما؛ پل همگرایی جامعه مسلمان و آلمانی
کد خبر: 3738061
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
بنیادی که در 2010 تأسیس شد/

یوما؛ پل همگرایی جامعه مسلمان و آلمانی

گروه بین‌الملل - بنیاد «جوانان مسلمان فعال» که به اختصار به آن «یوما» گفته می‌شود از مؤسسات و بنیادهایی است که در آلمان در حوزه امور مسلمانان فعال است.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام اسلام و آلمان(اروپا)؛ بنیاد یوما (به آلمانی JUMA) از سال 2010 فعالیت‌های خود را در آلمان آغاز کرد و همان‌طور که از عنوان آن هم بر می‌آید حوزه فعالیت آن مختص جوانان مسلمان است؛ جوانانی که تمایل به فعالیت‌های اجتماعی دارند و می‌خواهند در راستای همگرایی جامعه مسلمان و جامعه آلمانی گامی بردارند.

بنا بر اعلام رسمی یوما، این بنیاد یک نهاد دینی نیست که کارکردی شبیه به مساجد داشته باشد و خدمات دینی ارائه نمی‌دهد؛ بلکه بیشتر فعالیت‌های خود را مکمل فعالیت دیگر نهادهای مذهبی مسلمان می‌دانند.

بیشتر فعالیت‌های یوما در راستای معرفی علاقه‌مندی‌های مسلمانان و همچنین ایجاد پل ارتباطی میان جامعه مسلمان و آلمانی است، لذا از برنامه‌های اصلی آنها ارتباط با سیاستمداران، هنرمندان و دانشگاهیان است.

ماه رمضان گذشته «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس‌جمهور آلمان یک شب افطار مهمان اعضای این مؤسسه بود و از فعالیت آنها تقدیر کرد.

بنا به اعلام رسمی این نهاد آنها نماینده تفکر یا گروه خاصی نیستند و همواره معتقد به کثرت آراء و افکار بوده و از همین رو اعضا از گرایشات و گروه‌های مختلف با عقاید متفاوت هستند.

در حال حاضر تعداد اعضای یوما به بیش از 900 نفر می‌رسد و  در برخی از شهرهای آلمان نیز نمایندگی دارند. دفتر مرکزی این مؤسسه در برلین قرار دارد.

«یوما»؛ پل همگرایی جامعه مسلمان و آلمانی

انتهای پیام

captcha