مناطق آزاد پتانسیل نجات اقتصاد کشور در وضعیت تحریم را دارند
کد خبر: 3738250
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

مناطق آزاد پتانسیل نجات اقتصاد کشور در وضعیت تحریم را دارند

گروه اجتماعی- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس معتقد است که مناطق آزاد پتانسیل نجات اقتصاد کشور در وضعیت تحریم را دارند.

 مناطق آزاد پتانسیل نجات اقتصاد کشور در وضعیت تحریم را دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، امروز در سومین اتاق فکر رسانه و ارس، گفت: ایفای نقش صحیح خبرنگاران می‌تواند موجب شود خیلی‌ها خود را با واقعیت‌های منطقی تنظیم می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌تواند عامل تبیین نظام باشند، اظهار کرد: مدیران هم باید سعه صدر خود را افزایش دهند و با افزایش ظرفیت پذیرش نقد از رسانه‌ها به عنوان مشاوران تقدیر کنند.

نریمان اضافه کرد: اگر این نقدها در مسیر اعتلا و پیشبرد نظام باشد بی تردید زمینه‌های تعامل سازنده فراهم می‌شود و در نهایت به نفع نظام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس معتقد است که مناطق آزاد پتانسیل نجات اقتصاد کشور در وضعیت تحریم را دارند.

وی، با تاکید بر اینکه حرکات اقتصادی مناطق آزاد باید در راستای پویایی کشور باشد، گفت: با توجه به تعاملات با کشورهای نخجوان، گرجستان، ترکیه و ... معتقدم مناطق آزاد ارس و ماکو می‌توانند مشکلات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را در فضای تحریم رفع کنند.

نریمان، با اشاره به موضع‌گیری‌های اردوغان در رابطه با آمریکا، اظهار کرد: جریان‌های رخ داده بین ترکیه و آمریکا فرصتی برای کشورمان بوده که باید از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس، در رابطه با موضوع قاچاق در مناطق آزاد، مطرح کرد: بر اساس ادعاهایی، هفت درصد قاچاق کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود که در این صورت تنها یک درصد قاچاق کشور به ارس اختصاص می‌یابد. بهتر است به‌جای این موضوعات، نحوه‌ی وقوع ۹۳ درصد قاچاق کشور از سرزمین اصلی پیگیری شود؛ البته سند مشخصی در رابطه با قاچاق از مناطق آزاد وجود نداشته و تنها در حد ادعاست.

وی تصریح کرد: با نظارت دقیق، قاچاقچیان دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی داده می‌شوند؛ اما متاسفانه کارمند و مدیری که قاچاقچی را شناسایی کرده در دادگاه پاسخ می‌دهد! و صدای هیچ‌کس هم در قبال این کار بلند نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha